چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرهاد معافی

حوزه/ حجت الاسلام معافی از ارسال ۱۸۰ اثر به اولین جشنواره قرآن کریم ویژه طلاب استان کرمان خبرداد .

حجت الاسلام فرهاد معافی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، از ارسال ۱۸۰ اثر به اولین جشنواره قرآن کریم ویژه طلاب استان کرمان خبرداد و گفت: به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان، اولین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب استان از بیستم بهمن ماه در سطح مدارس علمیه استان آغاز شد که تا به حال تعداد ۱۸۰ اثر در رشته های قرائت تحقیق و ترتیل و اذان به این معاونت ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: طلاب برای شرکت در مسابقات قرآنی باید به صورت تقلیدی از فایلهای صوتی قرائت قرآن و اذان اساتید برجسته که از معاونین تهذیب مدارس دریافت کردهاند، به قرائت بخشی از قرآن و اذان پرداخته و فایل صوتی آن را به معاونت تهذیب استان ارسال می کردند که تا به حال تعداد ۴۸ فایل صوتی اذان و 132 فایل صوتی قرائت قرآن کریم، از بیست و نه مدرسه علمیه استان به این معاونت ارسال شده است.

حجت الاسلام معافی در رابطه با روند مسابقه بیان داشت: بعد از دریافت آثار، روند ارزیابی فایلها توسط حجت الاسلام محمد مهدی مومنی و حجت الاسلام ناصر محیآبادی از اساتید قرآنی و قاریان برتر استان شروع شده و تا روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پس از اتمام ارزیابیها، از هر رشته ده نفر به مرحله بعدی ورود پیدا خواهند کرد و ۲۰ اسفند ماه به صورت حضوری درمرکز استان به رقابت خواهند پرداخت و از میان آنان چهار نفر به مرحله پایانی راه پیدا میکنند که در مرحله نهایی، سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب میشوند.

کارشناس معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان خاطر نشان کرد: این مسابقات شامل رشته حفظ قرآن کریم نیز میشود که تا به حال ۱۸ نفر از طلاب برای شرکت در آن ثبت نام کردهاند. شرکت کنندگان در رشته حفظ ۲۰ اسفند در مرحله اول در مرکز استان به صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت که از میان آنها سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب میگردند و در اختتامیه مسابقات از آنها تقدیر به عمل میآید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha