جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: سعی کنید افراد با استعداد و نخبگان را به حوزه‌های علمیه معرفی کنید، چرا که هنر حوزه‌های علمیه رهبر پروری است که امثال امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نشان و گواه بر این مطلب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در جمع معاونان و مربیان پرورشی آموزش‌وپرورش استان، در سالن اجتماعات کمپ پتروشیمی بجنورد، اظهار داشت: سعی کنید افراد با استعداد و نخبگان را به حوزه‌های علمیه معرفی کنید چرا که هنر حوزه‌های علمیه رهبر پروری است که امثال امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نشان و گواه بر این مطلب است.

وی با اشاره به آغاز مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه افزود: مسئولان آموزش‌وپرورش و مربیان پرورشی سعی کنند افراد با استعداد و نخبگان را به حوزه‌های علمیه معرفی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه و آموزش‌وپرورش 2 بال پرواز به سمت کمال و معرفت هستند، گفت: کمک و همکاری آموزش‌وپرورش، روحانیون و حوزه‌های علمیه موجب تربیت ایرانی و اسلامی فرزندان این مرزوبوم خواهد بود.

وی با تشکر از ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش و فعالیت‌های خوب به مربیان پرورشی سفارش کرد؛ دانش آموزان را به علم و دین توصیه کنید و اینکه دانش‌آموزی اگر به حوزه علمیه وارد شد و توانست موفقیت داشته باشد تأثیر بیشتری در جامعه خواهد داشت.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه سطوح مختلف درسی تا مقطع خارج و رشته‌های تخصصی در مدارس برادران و خواهران در حوزه علمیه دایر است، اظهار داشت: سعی کنید افراد با استعداد و نخبگان را به حوزه‌های علمیه معرفی کنید چرا که هنر حوزه‌های علمیه رهبر پروری است که امثال امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نشان و گواه بر این مطلب است.

وی در ادامه با بیان اینکه به تعبیر قرآن هر کاری که از انسان سر می‌زند ریشه در شاکله و شخصیت اوست، گفت: خداوند تصویرگر انسان است و نقش‌آفرینی انسان در خلق‌وخو و شخصیتش که شکل و تصویر روح اوست بسیار زیاد است و به دست انسان است که چگونه وجود خودش را مهندسی کند و این که در چهارچوب تعریف‌شده دین، انسان شخصیت خود را چگونه قالب دهد، در این راستا معلم کسی است که در این سیر بهترین و زیباترین اثرگذاری را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مخصوصاً در سال‌های ابتدایی که انسان در مسیر تربیت قرار می‌گیرد و بسیار قابل تغییر و تبدیل است این هنر معلم است که چگونه بهترین باغبانی را از نهال تا درخت تنومند داشته باشد.

وی خطاب به معلمان و مربیان تأکید کرد: در سه حوزه عقل معاد، عقل معاش و عقل معاشرت به دانش آموزان و مخاطبان خود تغذیه فکری و معرفتی داشته باشید چرا که اگر این سه مورد برای دانش‌آموز تأمین شود فرهنگ‌های خانمان‌سوز برخاسته از فرهنگ غرب نمی‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و نسبت به فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی اشتیاق نشان داده و جذب آن خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha