جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه فتنه تمام شدنی نیست، بلکه هر زمان در اشکال مختلف ظاهر می شود، تصریح کرد: در طول تاریخ شخصیت هایی همچون طلحه و زبیر که از یاران پیامبر(ص) و امام علی(ع) بودند، اما بعدها در مقابل ولایت ایستادند، بنابراین سابقه افراد تا زمانی اهمیت دارد که اطاعت از ولایت ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از بوشهر حجت الاسلام سیدعلی حسینی، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی تبیین نقش رهبری و روحانیت در مهار فتنه 88، در جمع طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر، گفت: در آیات و روایات نسبت به داشتن بصیرت در مواجه با حوادثی که در جامعه اتفاق می افتد، تأکید فراوان شده است.

امام جمعه شهرستان دیر افزود: یک مسلمان واقعی باید هم بصیرت دینی و هم بصیرت سیاسی داشته باشد و در فضای غبار آلود فتنه نیازمند چراغ بصیرت هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه های نجات از فتنه ها پیروی و گوش به فرمان ولی فقیه و رهبر بودن است، گفت: باید راه تشخیص حق از باطل را شناخت؛‌در جریان فتنه ها نباید اشخاص ملاک ما باشند بلکه با شناختن حق می توانیم بدانیم چه کسانی در مسیر درست قدم بر می دارند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: در جریان فتنه 88 سران فتنه به دنبال براندازی نظام بودند که با حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در روز نهم دیماه تمام تبلیغات دشمنان داخلی و خارجی نقش بر آب شد. امام جمعه دیر بیان کرد: مقام معظم رهبری در جریان فتنه 88 با بصیرت افزایی و روشنگری و نشان دادن راه امام راحل مسیر درست را جلوی ما قرار دادند و ائمه جمعه و روحانیت نیز در آن دوران با تبیین بیانات مقام معظم رهبری و روشنگری مردم را هدایت می کردند.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه ملاک حال فعلی افراد است، افزود: ما در طول تاریخ شخصیت هایی همچون طلحه و زبیر و شمر و عمر بن سعد را داشتیم که از یاران پیامبر(ص) و امام علی(ع) بودند، اما بعدها در مقابل ولایت ایستادند، بنابراین سابقه افراد تا زمانی اهمیت دارد که ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه فتنه تمام شدنی نیست، بلکه هر زمان در اشکال مختلف ظاهر می شود، تصریح کرد: نهم دیماه یکی از روزهای خدایی بود و نباید آن را فراموش کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha