پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همايش ازديار نسل

همایش استانی « ازدیاد نسل» با هدف تربیت مبلغان کار آمد در حوزه گفتمان سازی در موضوع جمعیت و فرزند آوری با همکاری مدیریت خواهران مازندران، مدرسه علمیه الزهرا (س) ساری و بسیج طلاب برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم دکتر سیاح کارشناس امور بانوان و خانواده، در این همایش، ضمن بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ سازی در زمینه ازدیاد نسل، گفت: تمایل عمومی به داشتن کمتر از دو فرزند، افزایش سن ازدواج، طلاق و میزان ناباروری  از جمله دلایل کاهش جمعیت در ایران است.

وی افزود: مبلغین باید در این زمینه فرهنگ سازی کرده تا تفکر غلط «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در جامعه از بین رفته و مردم تصمیم بهتر و منطقی تری نسبت به این امر بگیرند.

این کارشناس امور خانواده ادامه داد: در امر تصمیم گیری دو فرآیند بینش مادی و بینش الهی وجود دارد و ما انسان ها به دلیل مختار بودن، همواره در حال تصمیم گیری و انتخاب هستیم، لذا باید طوری فرهنگ سازی شود تا مردم با باورها و بینش الهی تصمیم گیری کنند.

وی اظهار کرد: در بینش مادی، فرزند به مثابه یک کالاست، بنابراین افراد با ارزیابی میزان انتفاع و مطلوبیت این کالا و تحلیل هزینه و منفعت فرد تصمیم به فرزند آوری می کنند.

سیاح با بیان این که خدا شناسی، انسان شناسی  و جهان شناسی مولفه های تاثیر گذار در تصمیم گیری در باور الهی است، خاطر نشان کرد: شما مبلغین باید زمینه تصمیم گیری صحیح را  برای مردم در جامعه ایجاد کنید که این امر با فرهنگ سازی در خصوص باورهای الهی برای فرزند آوری امکان پذیر است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha