پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ديدار اعضای مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني صادقين قم با آیت الله جوادی آملی

حوزه/ قرآن و عترت عِدل هم هستند، حوزه‌هاي علميه با روايات زيادي مأنوس است رواياتي كه معارض دارند، تنها مرجع نهايي و اصيل و اصلي اين روايات متعارض، قرآن است. ائمه فرمودند وظيفه شما اين است كه آنچه از ما رسيده است را بر قرآن عرضه كنيد پس علم حوزه اول به آنها وابسته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در ديدار اعضای مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني صادقين قم، ضمن تبريك به مناسبت ايام ميلاد حضرت زهرا(س) بر ضرورت حفظ اين بركات و نعمت‌هاي معنوي تأكيد كرده و بيان داشتند: در آستانه ميلاد قرآن ناطقي هستيم به نام صديقه كبرا(س)؛ اين مكتب شريف صادقين(ع) اين از هر طرف با بركت همراه است هم از طرف آيت الله الهي، هم از طرف آيت الله اراكي؛ ما شاگرد هردوي اينها بوديم شما بدانيد خروجي‌اش بايد بابركت باشد. اين كاري كه حضرت آيت الله الهي كردند، كار ريشه‌اي و اساسي است.

ایشان ادامه دادند: شما در كنار مائده و مأدبه الهي نشسته‌ايد خيلي مواظب باشيد، اين نعمت‌ها را خدا به شما داده است. مستحضريد كه قرآن و عترت عِدل هم هستند، حوزه‌هاي علميه با روايات زيادي مأنوس است رواياتي كه معارض دارند، تنها مرجع نهايي و اصيل و اصلي اين روايات متعارض، قرآن است. ائمه فرمودند وظيفه شما اين است كه آنچه از ما رسيده را بر قرآن عرضه كنيد، پس علم حوزه اول به آنها وابسته است.

معظم له مأنوس بودن با قرآن را وظيفه اصلي يك طلبه دانسته و اظهار داشتند: عترت، عِدل قرآن كريم است نه روايت؛ روايت‌هايي كه در حوزه‌ها هست بايد اول بر قرآن كريم عرضه شود بعد روي آن كار شود. هر كدام ما به اندازه خودمان بايد اول در خدمت قرآن باشيم كه قرآن چه مي‌خواهد بگويد, بعد اگر به روايتي رسيديم آن را بر قرآن عرضه كنيم و اگر مخالف قرآن نبود آن را بپذيريم. كارِ شما يك كار كليدي است يعني همه اين آقايان بايد يك دور قرآن را بدانند و روزي هم يك مقدار قرآن كه مي‌خوانند با مرور معنوي بخوانند كه بفهمند چه مي‌خواهد بگويد؛ وقتي معلوم شد قرآن چه مي‌خواهد بگويد آن وقت روايات زنده مي‌شود آن وقت اين مي‌شود احياي تراث اهل بيت(عليهم السلام).

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام محمدمهدی کافی، مدیر مرکز تفسیر قرآنی صادقین، گزارشی از فعالیت های پژوهشی این مرکز خدمت آیت الله العظمی جوادی آملی ارائه داد.

وی بیان داشت:  مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني صادقين كه تحت اشراف آيت الله الهي تاسيس شده، از سال 94 تا الان سه دوره دانش پژوه داشته است، دانش پژوهانی که اكثرا درس خارج هستند و در كنار كارهاي درسي, پژوهش هم انجام مي‌ دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha