پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران

حوزه/ دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که هزار و ۱۴۶ اثر از سوی طلاب مدارس علمیه استان به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده است، گفت: این آثار ارسالی نسبت به سال گذشته از رشد ۲۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران، امروز در نشست معاونان پژوهش مدارس علمیه استان، در ساری با اشاره به این که خوشبختانه از سال گذشته برنامه ریزی خوبی برای تقویت مباحث پژوهشی در مدارس علمیه صورت گرفته، گفت: خروجی این برنامه ریزی ها تقویت کمی و کیفی آثار ارسالی مقالات به دبیرخانه جشنواره علامه حلی استان بوده است.

وی با بیان این که هزار و 146 اثر از سوی طلاب مدارس علمیه استان به دبیرخانه سومین جشنواره استانی علامه حلی ارسال شده، خاطرنشان کرد: این آثار ارسالی نسبت به سال گذشته از رشد 28 درصدی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که در جشنواره سوم نیز آثار ارسالی از حوزه علمیه برادران و خواهران بوده، تصریح کرد: در این تعداد آثار ارسالی 586 اثر از مربوط به حوزه علمیه خواهران استان و مابقی از سوی طلاب مدارس علمیه بابل و سایر شهرهای استان ارسال شده است.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که خوشبختانه رشد صعودی کمی و کیفی آثار طلاب هر سال بیشتر مشاهده می شود، خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان تقویت برنامه های پژوهشی با بهره گیری از ظرفیت های موجود در مدارس علمیه است.

وی از رتبه بندی مدارس علمیه استان در دومین جشنواره استانی علامه حلی خبر داد و تصریح کرد: معیارهای ما در این رتبه بندی از نظر میزان آثار پژوهشی ارسالی بوده است که امسال نیز این رتبه بندی انجام می شود.

حجت الاسلام فاضل از اتمام ارزیابی اجمالی آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره استانی علامه حلی خبر داد و بیان داشت: این ارزیابی که از سال گذشته توسط خود مدارس علمیه انجام شده، از اول اسفند آغاز و هشتم اسفند به پایان رسیده است.

وی با بیان این که در حال حاضر دبیرخانه مشغول تفکیک آثار ارسالی به منظور آغاز ارزیابی تفصیلی در گروه های پژوهشی است، خاطرنشان کرد: این مرحله از ارزیابی از هفدهم اسنفد آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل از جشنواره استانی علامه حلی به عنوان بستری مناسب برای تقویت فعالیت های پژوهشی در حوزه یاد کرد و گفت: خوشبختانه در طی سه سال برگزاری این جشنواره در مازندران شاهد یک رشد بسیار خوبی در هنر مقاله نویسی در میان طلاب هستیم.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که این جشنواره موجب شناسایی بسیاری از استعدادهای پژوهشی در مدارس علمیه شده است، تصریح کرد: تا پیش از این بسیاری از طلاب علاقه مند به تحقیق و پژوهش تنها در فضای مدارس امکان بروز استعدادهای خود را داشتند.

وی با تأکید براین که توجه به مسأله پژوهش باید به عنوان یکی از اولویت های حوزه باشد، خاطرنشان کرد: حوزه به هیچ عنوان نمی توان از فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی جدا باشد.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که در حال حاضر یک تحرک مثبت پژوهشی در مدارس علمیه به وجود آمده که باید حفظ و تقویت شود، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش یکی از ارکان مهم و جدایی ناپذیر فعالیت های حوزوی است.

وی با اشاره به این که در طول تاریخ بسیاری از علما و بزرگان حوزه همواره نسبت به تحقیق و پژوهش طلاب دغدغه جدی داشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز این مسأله مهم مورد تأکید مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه است.

دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی با بیان این که تولید علم در حوزه بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست، تصریح کرد: حوزه برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه نیاز به گسترش دایره تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه است.

حجت الاسلام فاضل با تأکید براین که باید بسترهای لازم را برای تقویت این رکن تحول برانگیز در حوزه فراهم کنیم، افزود: امروز استعدادهای کشف نشده ای در سطح مدارس علمیه وجود دارد که با شناسایی آنها می توانیم قدم بزرگی در عرصه تحقیقات و پژوهش حوزه برداریم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha