چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

امام جمعه نور با بیان این که علم با اخلاق معنا پیدا می کند و عامل رشد خواهد بود، افزود: علم بدون ارزش های الهی همان چیزی است که امروز در دنیای غرب شاهد آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه نور امروز در همایش تربیتی در این شهرستان، پرورش و تربیت را یک اصل مهم در مراکز علمی و آموزشی دانست و گفت: علم بدون پرورش و تربیت فایده ای برای جامعه در بر نخواهد داشت.

وی  با بیان این که علم با اخلاق معنا پیدا می کند و عامل رشد خواهد بود، افزود: علم بدون ارزش های الهی همان چیزی است که امروز در دنیای غرب شاهد آن هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهم و محوری در تربیت آینده سازان کشور بر عهده دارد، بیان داشت: باید با یک برنامه ریزی مناسب روح فرزندان این کشور را با معنویت پیوند دهیم و از آنها افرادی متعهد و انقلابی برای آینده کشورمان بسازیم.

امام جمعه نور با بیان این که انسان مانند نهالی است که شکل گیری شخصیت او در دوران بزرگسالی، منوط به دوران کودکی او است، افزود: مربیان پرورشی نقش محوری در تربیت دینی دانش آموزان و تعمیق باورهای دینی آنها بر عهده دارند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که اسلام دینی است که برای تعلیم، تربیت و پرورش روح و روان انسان ها و رشد و تکوین امّت ها، برنامه هایی کامل و دقیق دارد، تصریح کرد: هدف غایی اسلام پیراستن جان و دل انسان ها از جهل، گمراهی، نفاق و هدایت افکار به نور توحید و سعادت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مربیان تربیتی باید با بهره گیری از احکام حیات بخش اسلام شیوه های تربیتی مناسبی را تعیین کنند، بیان داشت: خاطرنشان کرد: تربیت سوق دادن انسان به سوی ارزش های والای انسانی و اخلاقی است که باید مورد توجه مربیان قرار گیرد.

امام جمعه نور با بیان این که امروز یکی از وظایف مربیان تربیت این است تا دانش آموزان را با قدرت بیکران الهی و اسرار آفرینش آشنا سازند، تصریح کرد: یک دانش آموزان در ابتدا باید شناخت مناسبی از جهان و خالق هستی داشته باشد.

وی با تأکید براین که تربیت دینی موجب خودشناسی و خداشناسی می شود، خاطرنشان کرد: تربیت دینی موجب مستحکم کردن پایه های اعتقادی انسان شده و فطرت الهی و انسانی او را تقویت می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پرورش و هدایت دینی و اخلاقی کودکان در خانواده ها شکل می گیرد و در مدارس متجلی می شود، تصریح کرد: مربیان می توانند با تربیت صحیح این اصول دینی و اخلاقی را بیشتر در دانش آموز تقویت کنند و مانع کمرنگ شدن آن شوند.

وی با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را برای گسترش ناهنجاری های اجتماعی و خانوادگی بکار گرفته اند، گفت: آنها برای فروپاشی فرهنگ صحیح و غنی دینی در جامعه اسلامی ما تلاش بسیار دارد تا عقل و اندیشه از جایگاه متعالی خود تنزل پیدا کند و در این راه رسانه‌ها را نیز به خدمت گرفته است.

امام جمعه نور با اشاره به این که امروز شاهد رشد و گسترش روز افزون رسانه های مجازی در سطح جامعه هستیم و این خطر بزرگی برای بنیان خانواده ها است، تصریح کرد: متأسفانه امروز خانواده ها نیز تحت تأثیر این فضای مسموم قرار گرفته اند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که فضای مجازی موجب بروز برخی ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه شده است، افزود: باید مدیریت صحیح مانع گسترش این مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه شد.

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز فضای مجازی که می تواند ابزاری برای آگاهی بخشی جامعه به کار گرفته شود به ابزاری برای سوء استفاده دشمن علیه انقلاب و دین تبدیل شده است، بیان داشت: دشمنان امروز در فضای مجازی همه توان و همت خود را برای خارج کردن موتور عقل از روشنایی و بصیرت بکار بسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هر چه در عرصه فرهنگی و دینی سرمایه گذاری شود باز هم کم است، افزود: جامعه ما امروز با یک جنگ تمام عیار با دشمنان در عرصه فرهنگی مواجه است.

امام جمعه نور با تأکید براین که باید با قدرت در برابر توطئه دشمن بیاستیم و از ارزش ها و داشته های دینی و فرهنگی خود حراست و پشتیبانی کنیم، خاطرنشان کرد: دشمن اصل دین و آرمان های انقلابی و اسلامی را هدف گرفته که باید مراقب باشیم به این فضا ضربه وارد نکند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که یکی از بهترین راهکارهای مقابله با هجمه های فرهنگی و اجتماعی دشمن، ترویج مبانی دینی و الهی در متن جامعه است، افزود: دشمن هر جا که نقطه ضعفی ببیند به طور حتم آنجا را محور برنامه ریزی های خود قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha