پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 442620
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
نشست حمایت از انقلاب بحرین در تونس

حوزه/ نشستی حقوقی با عنوان بحرین؛ هفت سال از انقلابی فراموش شده در مرکز صلح محمد براهمی در تونس و با هدف حمایت از انقلاب مردم بحرین برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، روز گذشته نشستی حقوقی با عنوان بحرین؛ هفت سال از انقلابی فراموش شده در مرکز صلح محمد براهمی در تونس و با هدف حمایت از انقلاب مردم بحرین برگزار شد.

در این نشست لطفی عزوز مدیر سازمان عفو بین الملل در سخنان خود مسئولان بحرین را به شکست و ناتوانی در پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر متهم کرد و تاکید کرد: رژیم بحرین حقوقی را که به رعایت آنها متعهد شده زیر پا گذاشته است و به تبعیض طایفه ای و نژاد پرستی آشکار علیه شیعیان روی آورده است.

در بخش دیگر این نشست خانم مبارکة برهمی عواینیة خواستار همبستگی عمومی با مردم بحرین و مطالبه حقوق آنها در مجامع بین المللی شد و افزود: رسانه های رسمی عربی چشمان خود را بر انقلاب مردم بحرین بسته اند و موارد نقض حقوق بشر در این کشور را نمی بینند و از این رو باید پرونده بحرین بار دیگر در تونس گشوده شود، زیرا تونس مهد انقلابیون و حق جویان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور نظامی عربستان و امارات در بحرین و سرکوب مردم انقلابی توسط این نیروها گفت: من به خاطر این همه بی توجهی به مردم بحرین شرمگین و متاسفم.

پس از آن زهیر مخلوف از فعالان حقوق بشر با اشاره به ممنوعیت فعالیت مدافعان حقوق بشر و جمعیت های سیاسی و بازداشت خودسرانه رهبران انقلابی در بحرین، گفت: حیات سیاسی در بحرین از بین رفته است و مسئولان نیز در چنین فضائی انتخابات صوری برگزار می کنند اما رژیم بحرین ماهیت نژادپرستانه دارد و کودکان را در خیابان ها به قتل می رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha