چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ به‌محض ابلاغ حکم انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی به‌عنوان رئیس جدید دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا از سوی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، وقتی برای تبریک با او تماس گرفتم و به شوخی گفتم با مسئولیت جدید و پست بالاتر همچنان پاسخگوی سؤالات ما در مصاحبه‌ها باشند، با همان صفا و صمیمیت همیشگی گفت «من همان طلبه ساده و قدیمی هستم و هیچ فرقی نکرده‌ام».

خبرگزاری «حوزه»-تهران/ شاید سخن گفتن و اشاره کردن به برخی از مباحث نه‌تنها جزو ضروریات جامعه به شمار نرود، بلکه زیاد مورد استقبال برخی از افراد در جامعه واقع نشود؛ اما سخن نگفتن از مردان انقلابی، بصیر، ولایتمدار و سرباز امام خمینی (ره) و امام خامنه ای شاید به‌نوعی جفا در حق این‌چنین سربازانی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی شاهرودی، نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این روحانی 68 ساله که خصوصیات یک روحانی باصفا و مردمی را می‌توان در او پیدا کرد، با حکم فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌عنوان «رئیس جدید دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا» منصوب‌شد.

وی را این گونه می‌شود توصیف کرد که یک انسان صریح، باصفا، باصداقت؛ از جملهٔ خصوصیات حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، یکی صفای ایشان است و وقتی انسان با ایشان می‌نشیند، جز یکرنگی و صفا و راستی، واقعاً انسان هیچ‌چیز نمی‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از آن دسته روحانیان مردمی و رسانه‌ای خوش‌ذوق و اهل علم و فنی است که وقتی برای سوژه‌های مختلف از طریق دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در استان سمنان برای مصاحبه با وی هماهنگ می‌کردیم، با استقبال متواضعانه او مواجه می‌شدیم؛ همان‌طور که باصداقت و افتادگی و تواضع مثال‌زدنی، عالمانه به سؤالات ما پاسخ می‌داد، تأکید زیادی هم داشت که همه جزئیاتی را که تعریف می‌کند را بنویسیم و ما نیز به قولمان عمل می‌کردیم و هر چه را در مصاحبه درباره‌اش گفت‌وگو می‌کردیم، منتشر می‌شد.

در خصوصیات زندگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی اینگونه می‌نویسند که وی متولد شهرستان شاهرود در استان سمنان است و به دلیل سابقه آشنایی با آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی، در سال ۱۳۶۰ وقتی آیت‌الله طاهری به نمایندگی امام خمینی (ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌شود، همکاری خود را به‌صورت رسمی و گسترده‌تر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز می‌کند؛ دانش‌آموخته مدرسه حقانی در سال ۱۳۶۲ از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعیین می‌شود و نخستین رئیس حفاظت اطلاعات سپاه و به گفته خودش بنیانگذار آن بوده است.

وی بیش از ۹ سال در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال ۱۳۷۲ استعفایش موردپذیرش مقام معظم رهبری قرار می‌گیرد، او بعد از کناره‌گیری از ریاست حفاظت اطلاعات سپاه، به سازمان تبلیغات اسلامی می‌رود و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی منصوب می‌شود؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی پس از ۸ سال، در سال ۱۳۸۰ دوباره به سپاه بازمی‌گردد و جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وقت، آیت‌الله موحدی کرمانی می‌شود، در سال ۱۳۸۴ نیز با حکم امام خامنه ای، به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌شود.

وی روز گذشته 13 اسفندماه 1396 با حکم فرماندهی معظم کل قوا به‌عنوان «رئیس جدید دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا» منصوب‌شده است.

به‌محض ابلاغ رسمی حکم انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی به‌عنوان رئیس جدید دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا از سوی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، وقتی بنده برای عرض تبریک خدمت وی تماس گرفتم و به شوخی عرض کردم که با مسؤولیت جدید و پست و جایگاه بالاتر در نظام همچنان پاسخگو به سؤالات ما در مصاحبه‌های خبرگزاری حوزه باشند، (با خنده) با همان صفا و صمیمیت و صداقت همیشگی گفتند که «من همان طلبه ساده و قدیمی هستم و هیچ فرقی نکرده‌ام».

آنچه می‌توان به‌اختصار از حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی بیان کرد، سلامت، صداقت، صفا، صمیمیت، بی‌ادعا بودن و از همه مهم‌تر عمل بسیجی وار و مخلص بودن است که به دلیل بهره بردن از این خصوصیات مهم، هم مسئولیت‌ها را به‌خوبی انجام می‌دهد و هم رسالت روحانی بودن خود را فراموش نمی‌کند؛ او با توجه به اینکه مسئولیت‌های مهم و مختلفی را ازجمله نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاکنون داشته است همواره خود را یک مبلغ دینی و روحانی می‌داند و در هر جبهه و مسئولیتی آن را به‌خوبی دنبال می‌کند.

آنچه بنده از دوستی و صمیمیت با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی شاهد هستم تبعیت خالصانه و محض به‌عنوان یک سرباز انقلاب اسلامی از ولایت و رهبری و احترام خاصی که برای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در عمل و گفتار قائل است.

خاطرات و سیره رفتاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی بسیار است که از همه آن‌ها نمی‌شود سخن گفت، اما مهم‌ترین آن‌ها حضور وی در آئین افتتاحیه رسمی خبرگزاری حوزه در استان سمنان بود؛ گرچه شاید اسم بردن از مسئول دفتر وی در دوران نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به دلایلی اقدام درستی نباشد، اما از آن مسئول دفتر عزیز و افرادی که واسطه حضور حاج آقای سعیدی در این برنامه شدند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

http://media.hawzahnews.com/Original/1396/09/23/IMG20432343.jpg

سخن پایانی

یک انسان صریح، یکرنگ و باصفا و راستی، صمیمی و باصداقت و مردمی ازجمله خصوصیات حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی است که به‌تازگی با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان «رئیس جدید دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا» منصوب‌شده است.

یادداشت: ناصر مؤمنیان

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha