چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نخستین نشست «دختران ابراهیمی» در تگزاس برگزار شد

حوزه/ نشست دختران ابراهیمی، متشکل از زنان مسلمان، مسیحی و یهودی در شهر دنتون واقع در ایالت تگزاس برگزار شده هدف از برپایی این جلسه افزایش ادراک میان ادیانی و آشنایی با فرهنگ یک دیگر اعلام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ntdaily، نخستین جلسه گردهمایی میان ادیانی «دختران ابراهیمی» متشکل از زنان ادیان ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت، در شهر دنتون واقع در ایالت تگزاس آمریکا برگزار شد.

در این نشست گروهی متشکل از بیش از 20 زن مسلمان، یهودی و مسیحی بعد از ظهر روز گذشته در کتابخانه امیلی فولر در این شهر گردهم آمدند. هدف از برپایی این جلسه افزایش ادراک میان ادیانی و آشنایی با فرهنگ یک دیگر اعلام شد.

لازم به ذکر است گروه دختران ابراهیمی اولین بار به صورت یک «کلوپ کتاب» در سال 2002 آغاز به کار کرده و به تدریج توسعه پیدا کرد.

جنی سیدریک از بانیان این گروه در تگزاس می گوید: وقتی برای نخستین بار راجع به این گروه شنیدم دانستم که باید جزئی از آن باشم.

مونیبه ایجازی، بازنشسته و رئیس بنیاد زنان مسلمان شاغل در دنتون می گوید: همراهی با مردم از پیشینه های دینی و اعتقادی مختلف کار جالبی است.

ایجازی افزود: به نظرم این مفهوم بسیار ارزشمندی است زیرا وحدت میان ما از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمانه ای که تنش و درگیری ها افزایش یافته خوب است کسانی اطراف مان داشته باشیم که با ما هم صدا باشند.

وی در ادامه گفت: به نظرم این یک فرصت آموزشی نیز می باشد، برای مثال من یک فرد معتقد به دین اسلام هستم و شناختی کلی از مسیحیت و یهودیت دارم اما دلم می خواهد بیشتر راجع به این ادیان بدانم.

در جلسه نخست، پیروان ادیان سه گانه ابراهیمی روایت های شخصی شان  را مرتبط به زندگی اعتقادی به اشتراک گذاشتند. بیشتر شرکت کنندگان در این نشست را پیروان کلیسای اسقفی از سنت بارناباس و در درجه دوم مسلمانان، کاتولیک ها و مسیحیان کلیسای پرزبیتری تشکیل می دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha