پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم از نگاه مثبت کشورهای جهان برای برقراری رابطه با عراق اظهار خوشحالی کرد و گفت: این دستاورد از برکات پیروزی و فداکاری ملت عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، شب گذشته حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کرد و درباره مسائل جاری عراق از جمله انتخابات پارلمان و تمایل کشورها برای برقراری رابطه با عراق با وی گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت رقابت انتخاباتی بر اساس ارائه برنامه ها و لزوم پرهیز از تهمت زنی و سیاه نمایی تاکید کردند.

سید عمار حکیم در این دیدار از دولت عراق خواست به اقدامات و برنامه خود در زمینه بازگرداندن آوارگان به سرزمین های خود و برقراری دموکراسی در کشور ادامه دهد.

وی درباره رابطه بغداد و اربیل نیز از همه طرف ها خواست پیام های مثبت برای هم بفرستند تا مشکلات موجود حل شود و تاکید کرد: گفت‌وگو و مذاکره برای عراق و احترام به دیگران تنها راه بیرون رفتن از بحران و ضامن تامین منافع همگان بر اساس قانون اساسی کشور است.

طرفین همچنین به بررسی رابطه دوجانبه میان دولت و پارلمان پرداختند و تاکید کردند این رابطه می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

سید عمار حکیم در پایان دیدار از نگاه مثبت کشورهای جهان برای برقراری رابطه با عراق اظهار خوشحالی کرد و گفت: این دست آورد نیز از برکات پیروزی و فداکاری ملت عراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha