پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: استجابت دعا دارای شرایط و مقدمات بسیاری است که یکی از آنها پاک کردن روزی از هر گو نه شبهه و حرامی است وبا پاک و حلال بودن مال، دعای انسان به مرحله استجابت می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، گفت: یکی از اصحاب رسول خدا(ص) از آن حضرت در خواست کرد که خدای تعالی او را مستجاب الدعوه کند، حضرت به او فرمودند خوراک خود را پاک کن تا دعایت مستجاب شود.

وی افزود: یکی از ثمرات روزی حلال در انسان، این است که اعمال صالح او مورد قبول درگاه خداوند قرار می گیرد. همچنین سبب روشنایی و نورانیت دل و جان آدمی می شود، زیرا فردی که خود را موظف به کسب روزی حلال می داند و آن را یکی از واجبات می شمارد و در راه به دست آوردن آن تلاش و کوشش فراوان می کند، در اعمال دیگر خود نیز وسواس بیشتری به خرج می دهد، از این رو هم اعمال او مورد درگاه خداوند قرار می گیرد و هم به سبب روزی حلال، خداوند دل و جانش را روشنایی می بخشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند هر کس از دست رنج حلال خود بخورد، درهای بهشت به رویش گشوده شود و از هر در که خواهد وارد شود. بنابراین زندگی شرافتمندانه ایجاب می کند که هر شخص، شغل آبرومندی را برای خود انتخاب کند و از طریق سعی و عمل، معیشت خود و خانواده اش را تأمین کند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راه های حلال کردن مال، پرداخت زکات، خمس و سایر حقوق مالی است که خداوند بر گردن انسان قرار داده که پرداخت آنها موجب ریشه کن شدن فقر شده و در کاهش تقاضای تهیدستان بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: روحانیون مصادیق اعمال برکت ساز در زندگی را برای مردم تبیین کنند تا از گمراه شدن انسان‌ها به سمت تاریکی‌ها و عدم عاقبت‌ به‌ خیری کاسته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha