جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از افزایش تعداد بانوان طلبه در سیر مطالعاتی سه فصل نخست سال ۹۶ و افزایش چند برابری برندگان کشوری دومین جشنواره کتابیار خبر داد.

دکتر مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: از ابتدای امسال در سه فصل بهار، تابستان و پاییز، تعداد 993 نفر از بانوان طلبه مدارس علمیه استان یزد در مقاطع سیکل تا دکترا ، در سیر مطالعاتی شرکت کردند.

وی افزود: تعداد 205 نفر از شرکت کنندگان استان توانستند در سطح کشور برتر شناخته شوند که از این تعداد، هفت نفر رتبه سوم کشوری، 36نفر برگزیده کشوری در مطالعه دو کتاب و 166نفر برگزیده در مطالعه یک کتاب معرفی شدند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: همه برندگان در دومین جشنواره "کتابیار"، هدایا و لوح تقدیر خود را دریافت کردند و به تعدادی از بانوان هم به صورت قرعه کشی لوح یادبود اهدا شد.

حسن پور تصریح کرد: در سه فصل اول هر سال حدود 50 عنوان کتاب با عناوین و موضوعات مختلف از جمله اخلاق و تربیت، طب اسلامی، تاریخ و سیاست، کلام و عقاید و سایر موضوعات به علاقه مندان معرفی می شود که هر شرکت کننده بر اساس علاقه شخصی پس از مطالعه در مسابقات آنلاین و حضوری آن  شرکت می کند.

وی، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را انتخاب یک موضوع توسط طلبه و ادامه آن در دوران طلبگی و تخصص در آن موضوع برای مبلغات عنوان کرد.

حسن پور، تعداد شرکت کنندگان سال قبل در اولین جشنواره کتابیار را 500 نفر و تعداد برگزیدگان نیز 25 نفر اعلام کرد و افزود: جشنواره امسال در مقایسه با سال 95 رشد چشمگیری نشان می دهد.


انتهای خبر/331/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha