پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست «ملاقات با همسایه مسلمان» در شهر کلمبوس در آمریکا برگزار شد

حوزه/ در نشست «ملاقات با همسایه مسلمان» که در شهر کلمبوس برگزار شد، هدف «ایجاد پل ارتباطی» و گفتگوی «میان ادیانی» برای افزایش انسجام و مدارا در جامعه از هم پاشیده آمریکا اعلام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wrbl، نشست «ملاقات با همسایه مسلمان» در شهر کلمبوس واقع در ایالت جورجیای آمریکا برگزار شد. هدف از برپایی این نشست «ایجاد پل ارتباطی» میان گروه های متنوع و نمایندگان ادیان اعلام شد.

برگزارکنندگان گفته اند هدف شان ترویج تنوع جمعیتی، مدارای دینی و برابری است و امیدوارند از طریق این جلسات سخنرانی، سوءبرداشت های ضداسلامی در جامعه  آمریکا را کاهش دهند. این سلسله نشست ها هر ماهه برگزار شده و نشست این ماه بر روی «ادراک میان ادیانی» تمرکز داشت.

درحالی که به نظر می رسد مبحث «مدارای میان ادیانی» طالبان زیادی داشته باشد، به گفته برگزارکنندگان، این جلسه با بیش از 120 شرکت کننده یکی از پرجمعیت ترین نشست های برگزار شده توسط این نهاد بوده است.

ادوارد احمد میشل از بانیان این سمینار گفت: در زمانه ای که جامعه آمریکا به سبب تفرقه های سیاسی و فرهنگی دچار از هم پاشیدگی شده، مهم است که مردم با پیشینه های دینی واعتقادی مختلف گردهم جمع شده و به گفتمان بپردازند. گفتمان میان ادیانی به تنهایی می تواند ایجاد پل ارتباطی کرده و تعصبات را از بین ببرد.

میشل که نماینده شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در آتلانتا می باشد در ادامه افزود: گفتمان میان ادیانی به معنای تغییر دین نیست، بلکه مفهوم آن یادگیری یک دین متفاوت و احترام گذاشتن به یکدیگر و قدردانی از تفاوت ها است.

والری هاسکینز که از سوی کلیسا به مسلمانان مراجعه کرده می گوید: پس از ملاقات با مسلمانان در مرکز اسلامی کلمبوس با زنان مسلمان به گفتگو پرداخته و به تدریج با هم دوست شدیم و به این نتیجه رسیدیم که اشتراکات مان از اختلافات مان بیشتر است.

وی افزود: من به انسجام و پذیرش اشتیاق دارم و مصمم هستم جامعه را از نفرت ورزیدن دور سازم. ما همگی باید به هم عشق بورزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha