پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خبری همایش علمی «حوزه انقلابی»

حوزه/ همایش علمی حوزه انقلابی با هدف توسعه و ترویج بینش انقلابی و اجرای منویات رهبرانقلاب در ۱۷ اسفندماه در تالار خواجه نصیر الدین طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که با موضوع همایش علمی حوزه انقلابی، مسئولیت های ملی و فراملی، در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: 25 اسفند سال 94 مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با رهبر انقلاب دیداری داشتند و در آن دیدار، ایشان بر روی مسئله سخن از کلید واژه حوزه انقلابی به میان آورده و بر اهمیت این موضوع در حوزه تأکید کردند.

 رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: رهبر انقلاب معتقدند حوزه انقلابی حوزه ای است که پای بند به ارزش ها و اصول باشد، در صحنه ها حضور داشته و به تبیین اهداف و ارکان انقلاب بپردازد و از انقلاب و آرمان های امام راحل محافظت کند.

وی افزود: ایشان معتقدند که انقلابی بودن حوزه، باعث مصون ماندن انقلاب می شود و اگر انقلاب زدایی صورت می گیرد در عین حال که باید احساس خطر کرد، باید برای رفع مشکل راهکار ارائه داد و  افراد نخبه کنار هم بشینند، برنامه ریزی کنند و اهداف را مشخص شده را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی گفت: بر همین اساس، مسئولین دفتر تبلیغات وارد میدان شد، کمیته علمی برای اجرای منویات رهبر انقلاب درحوزه انقلاب و مسئولیت ملی و فرا ملی شکل داد.

رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی عنوان کرد: در ادامه این دفتر، به فکر برگزاری همایش با همین عنوان و با اهداف توسعه و بینش انقلابی در حوزه، تبیین راهکارهای ارتقاء وجه انقلاب حوزه علمیه، صیانت از ارزش های بنیادین حوزه های علمی و نقد و اندیشه و جریان تضعیف کننده باورهای انقلابی در حوزه افتاده است.

وی افزود: مسئولین برگزاری برای برگزاری بهتر همایش برنامه را در 4 بخش ساماندهی کردند، اول بخش فراخون مقاله که الان 22 مقاله آماده ارائه در پنل های تخصصی در روز همایش است.

رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه عنوان کرد: غالب دوم کرسی های نقد بود. 8 کرسی از سال 95 تا حدود یک ماه برگزاری شد، این کاست کرسی های پیاده و بازنویسی و در روز همایش در یک جلد منتشر می شود.

وی افزود: دسته سوم افرادی بودند که به شکل گفت و گو حاضر به همکاری با مسئولین برگزاری همایش شدند که تعداد آنها 11 نفر است و در روز همایش این اثر هم منتشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی گفت: کار دیگر در غالب کتاب به عنوان طلبه انقلابی و کار آخر انتشار مجلد تحت عنوان طلبه و حوزه انقلابی بود که در 6مجلد در روز همایش منتشر خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه عنوان کرد: برنامه روز 17 اسفند ساعت 8 در سالن خواجه نصیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه شروع و با برگزاری پنل ادامه پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: این پنل ها بعد از ظهر ادامه پیدا خواهد کرد و با معرفی مقالات برتر و سخنرانی رئیس پژوهشگاه به کار خود پایان خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی  بابیان اینکه این همایش با استاندارهای علمی همراه خواهد بود، اظهار داشت: قطعا برگزاری این همایش مقدمه برای تدوین سند راهبردی در حوزه انقلابی است.

 رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه عنوان کرد: حوزه انقلابی، حوزه ای است که در بحث مسئولیت ها به درستی عمل کند و اگر نتواند مسئولیت های محوله را به درستی عمل کند، قطعا از حوزه انقلابی فاصله دارد و نتوانستیم به منویات رهبر انقلاب برسیم.

وی افزود: از این همایش، سند انقلابی استخراج خواهد شد که در این سند به مسئولیت های علمی و فرهنگی اشاره جدی شده و لازم است برای اثرگذاری به این دو مسئولیت توجه جدی کرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha