جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
...

حوزه/ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: برگزاری نشست کتاب خوان، فرصتی برای ترویج کتابخوانی در بین نوسوادان است.

حجت الاسلام الله جباری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: در همین راستا به همت اداره کل کتابخانه های عمومی و مشارکت نهضت سواد آموزی، نشست ویژه کتابخوان، صبح روز چهارشنبه با حضور نوسوادان قمی در کتابخانه الزهرا(س) قم برگزار می شود.

وی با اشاره به این که به لطف الهی و با تلاش همکاران ما، کتابخانه های عمومی در سال های اخیر به عنوان مکانی علمی و فرهنگی با فراهم کردن محیطی مناسب، توانسته اند به همه اقشار جامعه خدمات مطلوب کتابخانه ای ارایه دهند، گفت: برگزاری نشست های کتاب خوان و نقد کتاب با حضور نویسندگان مطرح استانی و کشوری و نیز اجرای طرح های آموزشی و فرهنگی برای همه گروه های سنی تا حدود زیادی توانسته رضایت خانواده ها را به همراه داشته باشد، ضمن آن که که ادارات و دستگاه های اجرایی نیز با شناخت از این برنامه ها در فعالیت های فرهنگی با ما مشارکت جدی و خوبی دارند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین با بیان این که یکی از شاخص های مهم توسعه فرهنگی در هر جامعه ای ترویج کتاب خوانی و میزان حضور در کتابخانه ها در آن جامعه است، افزود: از این منظر نشست های کتاب خوان فرصت خوبی را برای یک فرد به منظور یک مطالعه خواندنی و دلچسب، بدون استرس درس و امتحان فراهم می کند، ضمن آن که این برنامه ها در مسیر فرهنگ سازی نیز بسیار مهم و حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: شوق به مطالعه و تحصیل علم و دانش در هر زمان و سنی مفید و سودمند است که نوسوادان در این راستا با همت و تلاش خود و اشتیاق به کتابخوانی آن را به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام جباری در خاتمه، ضمن تقدیر از نهضت سواد آموزی گفت: این سازمان با فعالیت های مثبت خود موجب تشویق و ترغیب کم سودان به ادامه تحصیل شده و این حرکت واقعاً جای تجلیل و قدردانی دارد.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha