چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همکاری در سفیران هدایت امام باقر (ع) جیرفت

حوزه/ حجت الاسلام سنجری بر لزوم تقویت روحیه همکاری و کار در میان طلاب تاکید کرد و گفت: معاونین تهذیب در کنار فعالیت‎ها و برنامه‎های تهذیبی در مدارس بایستی روحیه همکاری، کار و تلاش را در طلاب تقویت کنند.

حجت الاسلام امیر عباس سنجری، معاون تهذیب سفیران هدایت امام باقر(ع) شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان بر لزوم تقویت روحیه همکاری و کار در میان طلاب تاکید کرد و گفت: کار و فعالیت جسمی جزو برنامه همیشگی علمای اسلام بوده است و علما همیشه در کنار تحصیل خود به کار و فعالیت مشغول بوده اند.

وی افزود: معاونین تهذیب در کنار فعالیتها و برنامههای تهذیبی در مدارس بایستی روحیه همکاری، کار و تلاش در طلاب را تقویت کنند.

وی به برنامه معاونت تهذیب سفیران هدایت امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: در همین راستا یکی از برنامههای ما در مدرسه، ایجاد فضای همکاری میان طلاب است که برای این منظور در طول سال در کارهایی چون تعمیرات و حتی ساخت بخشی از ساختمان مدرسه، نگهداری از باغات موقوفه مدرسه و امر نظافت از طلاب بهره میبریم.

حجت الاسلام سنجری افزود: با توجه به نزدیک  شدن به ایام عید با هماهنگی با کادر مدرسه و رغبت خود طلاب به نظافت مدرسه پرداختیم که برای این موضوع طلاب با همکاری یکدیگر به شستن فرشها و موکتهای مدرسه و نظافت حجرهها و دیگر اتاقهای مدرسه پرداختیم.

وی به تاثیر این مساله پرداخت و گفت: ایجاد حالت خشوع و تواضع میان طلاب و تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی از تاثیرات اخلاقی این برنامه در میان طلاب است. همچنین تقویت روحیه همکاری در میان طلاب نیز از دیگر تاثیرات این فعالیتها میباشد.

معاون تهذیب سفیران هدایت امام باقر(ع) شهرستان جیرفت افزود: نکته دیگر این است که با توجه به کمبود منابع مالی در اکثر مدارس، استفاده از نیروی طلاب میتواند در کم کردن هزینههای جاری مدرسه نیز موثر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha