پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه اوضاع اقتصادی نه فقط در خوزستان بلکه در همه استان‌های کشور نامساعد است، گفت: کسانی که متصدی تولید هستند، همچنان از وجود مشکلات و معضلات بسیاری همچون واردات بی‌رویه و خانمان‌سوز، رنج برده و زندگی خود را با غصه سپری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون بررسی عملکرد دولت نسبت به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اظهارداشت: موفقیت‌های دولت در زمینه آمار و آنچه مسئولین دستگاه‌های مربوطه بر روی کاغذ اعلام می‌کنند، خوب است، اما متأسفانه در واقعیت وضعیت معیشت، تولید و اشتغال هیچ بهبودی پیدا نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم نسبت به وضعیت موجود گله‌مند هستند، گفت: مردم امروزه فقط از اخبار آمار مسئولین را می‌شوند، اما این که در زندگی خود به صورت ملموس رفع بیکاری و فقر را احساس کنند، اتفاقی در این رابطه رخ نداده است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم آمار غلط و آنچه می‌گویند، اشتباه است، اما باید بیان کنم که شاید در بخش صنایع سنگین، رونقی حاصل شده باشد، اما آحاد عمومی مردم تغییر ملموسی را در زندگانی خویش احساس نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، با بیان این که آمار مهاجرت معکوس، روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: یکی از شعارهای تبلیغاتی دولت، حمایت و رونق اشتغال روستایی بود، اما امروز شاهد مهاجرت معکوس و نابودی مزارع و زمین‌های کشاورزی هستیم.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی، نه فقط در خوزستان، بلکه در همه استان‌های کشور نامساعد است، اضافه کرد: کسانی که دست‌اندرکار تولید هستند، همچنان از وجود مشکلات و معضلات بسیاری همچون واردات بی‌رویه و خانمان‌سوز، رنج برده و زندگی خود را با غصه سپری می‌کنند.

امام جمعه اهواز، یکی از عمده مشکلات تولید را نبودن صنایع پایین‌دستی دانست و بیان داشت: عدم وجود صنایعی که محصولات کشاورزی را تبدیل به فراورده کند، معضلی برای رونق تولید و اشتغال روستایی و شهری است که لازم است مسئولان ذی‌ربط نسبت به رفع آنها اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن زاده، در پایان با اشاره به نقش روحانیون در کمک به اشتغال دانش‌بنیان و اشتغال روستایی، اظهارداشت: مبلغان می‌توانند با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و همچنین تبیین «فرهنگ خوداتکایی» و «عدم وابستگی به امتیازات دولتی»، روحیه توانمندی درونی را در دل جوانان روستایی نهادینه کرده و به رشد اشتغال روستایی کمک کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha