سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار

حوزه/ استاد حقوق دانشگاه الجزایر گفت:گرچه انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران شکل گرفت، اما منحصر به این جغرافیا نیست و پیام آن برای همه انسانهایی است که به دنبال عزت و سربلندی و آزادی هستند و می توانند با الگوگیری از این پیام که منطبق با فطرت انسانی است، در مسیر عزت و سربلندی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر یوسف حوری در نشستی با مدیران و اساتید حوزه علمیه قزوین گفت: گرچه انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران شکل گرفت، اما منحصر به این جغرافیا نیست، چرا که انقلاب اسلامی یک پیام است و این پیام برای همه انسانهایی است که به دنبال عزت و سربلندی و آزادی هستند و می توانند با الگوگیری از این پیام که منطبق با فطرت انسانی است، در مسیر عزت و سربلندی قرار گیرند.

استاد حقوق دانشگاه الجزایر افزود: دست آورد پایه ای انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی، این بود که به ملت­ ها این فرصت را داد که خود را باور کرده، احساس کنند که می توانند با تکیه بر ظرفیت های داخلی در مسیر به دست آوردن حاکمیت ملی خویش عمل کرده و تلاش کنند که از زیر یوغ سلطه گران داخلی و خارجی خارج شوند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک مبنای ارزشی در قالب یک پیام واحد برای انسان ها و جامعه اسلامی است، یعنی انقلاب اسلامی یک تفکر است که این تفکر بر مبنای اسلام، رهبری، مردم و عدالت، استوار شده و در جهان مطرح است.

استاد حقوق دانشگاه الجزایر به مدارس علمیه قزوین اشاره کرد و گفت: شهر قزوین در طول تاریخ مهد و پروش علمای مطرح بوده که در مدارس علمیه نظیر مدرسه صالحیه پرورش یافته اند و نشان دهنده آن است که حوزه های علمیه این شهر دارای بار غنی علمی هستند.

دکتر حوری به نقش رسانه ها در ترویج دین اسلام اشاره کرد و گفت: رسانه ها در انتقال فرهنگ غنی اسلامی و دینی در کشورهای مختلف تاثیر گذاری داشته که نمونه آن همین شبکه آی فیلم صدا و سیمای جمهوری اسلامی که از شبکه های پر مخاطب در جهان بوده و توانسته جای خود را در بین شبکه های مختلف دنیا به خوبی باز کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha