جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام شکریان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: اعتکاف می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اعتکاف، در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات در جوامع اسلامی به خاطر دوری از باورهای دینی و اسلامی است و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در تقویت باورهای دینی به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سال جدید افزود: اعتکاف فرصت مناسبی است که انسان در این مهمانی با خدای خود به راز و نیاز بنشیند و از این فرصت بیشترین بهره را ببرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: فرصت معنوی اعتکاف را باید قدر دانست و برای عمق‌بخشی به باورهای دینی و اعتقادی از این ایام گرانقدر استفاده کرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: اعتکاف می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را فراهم کند.

وی با اهمیت برنامه‌ریزی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی در استان و تسهیل در روند ثبت‌نام معتکفین، بیان کرد: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از 11 فروردین آغاز و 13 فروردین پایان خواهد یافت و با توجه به فرصت باقیمانده در راستای تسهیل در ثبت‌نام معتکفین همه تدابیر لازم صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: حضور مردم مومن و مسلمان در این گونه مراسم‌ها نشان از مردمی بودن آن دارد و باید با اطلاع‌رسانی درست و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه حضور همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را در مراسم معنوی اعتکاف فراهم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از مراسم معنوی اعتکاف به عنوان یکی از گنجینه های  بسیار ارزشمند معنوی در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: این گونه برنامه های ارزشمند معنوی به برکت انقلاب اسلامی در جامعه امروز نهادینه و فراگیر شده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که انقلاب اسلامی بسیاری از ارزش های دینی که تا قبل از پیروزی نهضت کاملاً فراموش شده بود را احیاء کرد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از برنامه های دینی و معنوی در جامعه احیاء و رشد کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در ایام اعتکاف بسیاری از جوانان کشورمان برای نزدیکی با خداوند متعال و به دور از هیاهوی دنیوی و مادی در مساجد و اماکن مذهبی معتکف می شوند، بیان داشت: حضور پرشور در اعتکاف نشان دهنده پایه های اعتقادی و دینی نسل جوان جامعه است.

وی با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف فرصت ارزشمندی برای تطهیر روح و درون انسان است، خاطرنشان کرد: حضور عموم مردم به ویژه نسل جوان جامعه در مراسم معنوی اعتکاف خود حاوی پیام روشنی برای جامعه است که بخش غالب جامعه به مبانی دینی گرایش دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha