پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سرپرست کانون مساجد مازندران

حوزه/ حجت الاسلام علیخانی با بیان این که در حال حاضر از ظرفیت بالای مساجد کمتر استفاده می شود، گفت: سپردن مساجد به نسل جوان و بهره گیری از توانمندی آنها در اداره مساجد می تواند در جذب آنان بسیار اثرگذار باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت هزار و صد کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خبر داد.

وی به کارکرد فرهنگی و اثرگذار کانون های فرهنگی مساجد در تعمیق باورهای دینی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد توانسته اند بسیاری از معضلات فرهنگی جامعه را برطرف کرده و در امر فرهنگ دینی و اسلامی و ترویج آن، بیان اهداف انقلابی و دینی، بیان مسائل مذهبی و اعتقادی نقش بسیار زیادی را در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که تقویت باورهای دینی و اندیشه ای از مسائل مهم و ریشه ای در برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد محسوب می شود، گفت: این کانون ها محل روشنگری و ایجاد بصیرت و بیداری و حرکت‌دادن جوانان در راستای اهداف و برنامه های حکومت اسلامی است.

وی با بیان این که تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه  دارد، تصریح کرد: باید با تقویت این مراکز و پایگاه های مهم دینی و فرهنگی، جامعه را در مسیر رشد و تعالی معنوی قرار دهیم.

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با هجمه های گسترده فرهنگی و اجتماعی مواجه است، خاطرنشان کرد: گسترش مراکز دینی و فرهنگی یکی از بهترین راهکارهای مقابله با این هجمه های سازمان یافته است.

سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان این که امروز حفظ دین و ارزش های اسلامی یک تکلیف و رسالت همگانی است، تصریح کرد: در برابر هجم وسیعی از شیطنت ها و توطئه های دشمنان علیه دین باید با قدرت در برابر آنها بیاستیم و با این هجمه ها مقابله کنیم.

وی با بیان این که تاسیس های کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستری را برای تقویت کارکردهای مساجد در جامعه فراهم کرده است، افزود: امروز باید تلاش کنیم تا مسجدی در تراز مسجد دوران پیامبر گرامی اسلام ایجاد کنیم.

حجت الاسلام علیخانی با تأکید براین که برنامه های مساجد باید جذاب باشد، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم نسل جوان را در برنامه های فرهنگی و دینی بیشتر مشارکت دهیم.

وی بر ضرورت تعامل کانون های فرهنگی و هنری مساجد با نهادهای انقلابی و فرهنگی کشور تأکید کرد و افزود: مسجد بهترین فضا برای انجام کارهای تربیتی است و نباید این ظرفیت مهم نادیده گرفته شود.

سرپرست کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان این که در حال حاضر از ظرفیت بالای مساجد کمتر استفاده می شود، بیان داشت: سپردن مساجد به نسل جوان و بهره گیری از توانمندی آنها در اداره مساجد می تواند در جذب آنان بسیار اثرگذار باشد که این امر با تقویت کانون های فرهنگی مساجد محقق خواهد شد.

حجت الاسلام علیخانی در ادامه سخنان خود از مساجد به عنوان بهترین پایگاه جهت ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت های بالقوه مساجد در جهت تقویت باورهای دینی جامعه بیشتر استفاده شود. 

وی با تأکید براین که نباید برنامه های فرهنگی و دینی ما دافعه داشته باشد، بلکه باید جاذب باشد، خاطرنشان کرد: نسل جوان ظرفیت و پتانسیل بسیاری بالایی در جهت اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در سطح مساجد دارند که باید به آنها بها داده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha