شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاظمی

حوزه/ حجت الاسلام سید سبطین کاظمی عضو ارشد نهضت جعفریه پاکستان که متهم به قتل اعظم طارق رهبر سپاه صحابه زندانی بود به حکم دادگاه ویژه « بازپرس ویژه پروندهای ترویستی » تبرئه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید سبطین کاظمی عضو ارشد نهضت جعفریه پاکستان که متهم به قتل اعظم طارق رهبر سپاه صحابه زندانی بود به حکم دادگاه ویژه  « بازرسی پروندهای ترویستی » تبرئه شد.

حجت الاسلام کاظمی به حکم دادگاه با وکیل خود سکندر گیلانی در دادگاه حضور یافت، اما عالم طارق و راشد فاروقی که از گواهان سپاه صحابه  بودند در دادگاه حضور پیدا نکردند و با اثبات نشدن جرم و بنا به درخواست وکیل مدافع، حجت الاسلام کاظمی ظهر امروز تبرئه شد.

 

گفتنی است مولانا اعظم طارق، رهبر سپاه صحابه که يکی از تندروترين گروههای وهابی پاکستان به شمار می رود در حمله مردان مسلح به خودروی حامل وی در اطراف اسلام آباد، پايتخت پاکستان همراه با چهار همراه خود کشته شد.

اين حادثه سه روز پس از حمله به اتوبوسی حامل شيعيان در کراچی صورت گرفت که به قتل هفت نفر منجر شد.

اعظم طارق که 41 سال داشت نماينده مجلس پاکستان بود و هيچ گروهی مسئوليت حمله به او را به عهده نگرفته است.

سپاه صحابه که وی رهبری آن را در دست داشت به همسويی با طالبان و دهها حمله فرقه ای عليه شيعيان طی يک دهه گذشته متهم است.

خودروی اعظم طارق که مورد حمله قرار گرفته دارای پلاک دولتی از نوعی که برای نمايندگان مجلس و اعضای دولت صادر می شود بوده است.

طارق در سال 2002 ميلادي گروه "ملت اسلام" را پايه‌گذاري کرد اما دولت پاکستان در همان سال فعاليت اين سازمان را نيز ممنوع اعلام کرد.

وي پيش از مرگش درباره اهداف و انگيزه تشکيل سپاه صحابه پاکستان گفته بود:"در شرايطي که شيعيان از لحاظ سياسي و مذهبي در پاکستان در حال گسترش و پيشرفت بودند، شکل گيري يک گروه به عنوان واکنش در برابر آن ها امري طبيعي بود".

پس از کشته شدن اعظم طارق و ممنوع الفعاليت شدن سپاه صحابه ، حيدري سازمان ديگري به نام اهل‌ السنه والجماعه را پايه گذاري کرد.

شهرهاي سيالکوت، گوجرانواله، سرگودها، فيصل آباد و جهنگ از مراکز عمده سپاه صحابه به شمار مي روند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha