شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی زمان زارعی

حوزه/ علی زمان زارعی، عکاس خبرگزاری «حوزه» در جشنواره سراسری «قاب پیمایی ۲۲ بهمن»، موفق به کسب برترین رتبه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جشنواره سراسری قاب پیمایی ۲۲ بهمن، برای نخستین بار در کشور از سوی مؤسسه رسانه‌ای راه برگزار شد.

بنا به اعلام محمدحسین بزرگی، بیش از ۴۵۰ مجموعه عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی‌های به عمل آمده ۲۸ مجموعه عکس به بخش اصلی مسابقه راه پیدا کردند.

پس از برگزاری جلسه نهایی، داوران مسابقه که حاضرین آن، آقایان محمد‌حسین نیرومند، سید شهاب‌الدین واجدی و احمد یونسی (به نمایندگی از علی حیاتی) بودند، مجموعه عکس‌های آقایان بیات، نیک‌گستر، صلواتی، حکمی، زمان زارعی، آقایی، قاسمی و خانم مطهری به عنوان کاندیدا انتخاب شدند.

نهایتاً هیئت‌داوران ضمن تقدیر از مجموعه عکس‌های آقایان بیات و صلواتی از مشهد و نیک‌گستر از تهران، با توجه به عدم ارائه نکات کیفی و فنی، آثار هیچ کدام از این افراد را حائز رتبه اول ندانست.

اما رتبه دوم و اولین برگزیده این جشنواره را انحصاراً آقای «علی زمان‌زارعی» از اهواز اعلام  کرد .

همچنین هیئت‌داوران جایزه نفر سوم را مشترکا به آقایان قاسمی از اهر و آقایی از یاسوج  تقدیم کرد.

لازم به ذکر است، در فراخوان این جشنواره که به صورت «فوتورمان» اعلام شد، هر عکاس لازم بود یک مجموعه عکس را پیرامون موضوعی ثابت انتخاب و حول محور آن سوژه تصویربرداری کند؛ به همین دلیل علی زمان زارعی، عکاس خبرگزاری «حوزه» در خوزستان نیز سوژه خود را «یک خلبان نیروی هوایی ارتش قرار داد».

در توضیحات مجموعه عکس وی این چنین آمده است؛

همیشه تصورم بر این بود که خلبانان نیروی هوایی ارتش، حسب شغلی که دارند باید خشک و جدی و البته تیزبین باشند!

اما بر خلاف آنچه فکر می‌کردم، در کمال دقت و تیزبینی، بسیار خوش‌رو و مهربان با روحیه‌ای لطیف هستند.

البته مگر می‌شود در دل آسمان بود و روحیه‌ای لطیف نداشت! این را سرگرد هوانیروز می‌گوید.

آن‌ها در چارت پروازی خود، شماره‌ای با نام «۲۲ بهمن» دارند که این شماره مختص پروازی است که تنها یک‌بار در سال آن‌هم صبح روز «سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» انجام می‌شود.

پرواز برای تصویربرداری هوایی از جمعیت هزاران نفریِ مردمی که در ۲۲ بهمن هر سال به جهت تجدید بیعت با انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلندش به خیابان‌ها می‌آیند.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha