پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ده ها هزار تن از مردم خشمگین به خیابان های کشمیر ریختند

حوزه/در پی کشته شدن ۴ غیرنظامی و ۲ مظنون شورشی کشمیری، ده ها هزار کشمیری با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز، پرتاب سنگ و شعارهای ضدهندی، به خیابان ها ریختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، هزاران کشمیری روز گذشته به خیابان ها ریخته و  کشته شدن  شهروندان کشمیری به دست نیروهای نظامی هندی را محکوم کردند.

گفتنی است نظامیان هندی 4 غیرنظامی و 2 فعال مظنون شورشی کشمیری را به ضرب گلوله  کشتند .

در همین راستا  ده ها هزار تن از مردم خشمگین در سرتاسر مناطق تحت کنترل هند در کشمیر به خیابان ها ریخته و با پرتاب سنگ و سر دادن شعارهای ضدهندی اعتراض شان را نشان دادند. بسیاری از راهپیمایان در شهر شوپیان، محل وقوع تیراندازی ها تجمع پیدا کردند. هنوز گزارشی از تلفات یا مجروحان احتمالی این تظاهرات به دست نیامده، این درحالی است که نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور سعی در متفرق کردن مردم داشته اند.

تیراندازی شبانه در یک ایست بازرسی نظامی سبب بروز ناآرامی های بیشتری در منطقه ای شده که در سال های اخیر شاهد تنش های تازه بوده و تظاهرات عمومی را علیه حکومت هند تکرار کرده است.

در پی تیراندازی در بخش هایی از منطقه حکومت نظامی ایجاد شده، مدارس تعطیل شده و اینترنت نیز در این مناطق قطع شده است. حکومت همچنین  به منظور جلوگیری از اعتراضات مردمی، مانع از رفت و آمد در برخی خیابان ها می شود. با این حال خشم عمومی و گسترده همراه با تشییع جنازه 6 قربانی خشونت های پلیس و درخواست جدایی خواهان در کشمیر برای تعطیلی مغازه ها و مراکز تجاری، آتش راهپیمایی های مردمی را گرمتر ساخته است.

تنش ها زمانی آغاز شد که اواخر شب یکشنبه، که نیروهای نظامی مدعی شدند یک اتومبیل خارج از پست بازرسی در منطقه نظامی شوپیان حاضر به توقف نشده و شورشیان به سوی افسران آتش گشوده اند. در پی این حادثه نظامیان به سوی این اتومبیل تیراندازی کرده اند که منجر به کشته شدن آن ها و 4 غیرنظامی در اتومبیل کناری شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha