پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فیس بوک شریک جنایات اسرائیل است

حوزه/ خبرنگاران فلسطینی راهپیمایی اعتراض آمیزی در مقابل دفتر سازمان ملل در نوار غزه برگزار کرده و اعتراض شان را نسبت به مسدودسازی حساب کاربری فعالان فلسطینی در فیس بوک ابراز کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، ده ها تن از خبرنگاران فلسطینی راهپیمایی اعتراض آمیزی روبروی دفتر سازمان ملل متحد در نوار غزه برگزار کرده و مسدودسازی حساب کاربری فعالان مقاومت جنبش فلسطین در فیس بوک را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان تابلوهایی در دست داشتند که بر روی آن ها جملاتی چون «فیس بوک شریک جنایات اسرائیل است» و «فیس بوک حامی اشغالگری اسرائیل است» نوشته شده بود. سلامه معروف یکی از  سخنگویان  حماس به نمایندگی از خبرنگاران و روزنامه نگارانی که در این راهپیمایی حضور داشتند، مسدودسازی حساب های کاربری فعالان و اعضای جنبش مقاومت فلسطین در فیس بوک را «نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان» توصیف کرد.

وی در سخنانش گفت: فیس بوک بیش از 200 حساب کاربری فلسطینی را در سال گذشته مسدود ساخته است و در آغاز سال 2018 تاکنون بیش از یک 100 حساب کاربری دیگر نیز به بهانه های ساختگی توسط فیس بوک مسدود شده اند.

وی تاکید کرد: بیش از 20% حساب های کاربری صهیونیست ها در فیس بوک آزادانه «خشونت علیه مردم فلسطین» را تشویق می کنند و با هیچ گونه نگرانی از مسدود شدن به کار خودشان ادامه می دهند.

لازم به ذکر است در مارس 2017، فیس بوک، صفحه حزب الفتح، حزبی که اکثریت حکومت خودگردان فلسطین را تشکیل می دهد، موقتا مسدود ساخت. این اتفاق زمانی رخ داد که تصویر یاسر عرفات، رهبر فقید این حزب درحالی که یک اسلحه در دست داشت روی صفحه این حزب قرار گرفته بود.

فیس بوک مدعی است که ترویج خشونت را کنترل می کند با این حال، خبرنگاران و فعالان مدنی در فلسطین معتقد هستند که فیس بوک استانداردهای دوگانه ای در روبرویی با فعالان فلسطینی و صهیونیست ها نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha