شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی اصفهانی

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: خبر دار شدم عده ای از دانشجویان قصد سفر به اردوی راهیان نور را دارند، شهدا اسوه های حسنه ای هستند که در راه رسیدن به مقام قرب الهی از همه چیز خود گذشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مسجد دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان این که تمام انبیا و اوصیای الهی برای ترویج خدا محوری فعالیت می کردند، گفت: بزرگترین هدف خلقت و جهان هستی رسیدن به مساله خدا محوری است، انسان با تمسک به ریسمان الهی فقط می تواند راه کمال را طی کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عقل و وحی دو منبع رسیدن به خدامحوری است، وجود انسان مظهر تمام نمای خدا تعالی است و انسان متفکر با تفکر در آیات الهی به وجود خالق جهان پی خواهد برد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت خدامحوری در اعمال و رفتار انسان ها، خاطرنشان کرد: اعمال انسان ها اعم از عبادی و غیر عبادی زمان مقبول درگاه احدیت قرر می گیرد که با نیت الهی باشد.

مدیر حوزه علمیه همدان اشاره به اردوهای راهیان نور، بر ضرورت انس با شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا اسوه های حسنه ای هستند که در راه رسیدن به مقام قرب الهی از همه چیز خود گذشتند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد شهدا همچون عاشورا دارای اهمیت فراوانی در اسلام است، اظهار کرد: رفتن به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس سبب می شود تا جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: شهید رجایی ها و با هنرها با خودسازی و خدا محوری توانستند به این مرحله برسند و اگر کسی خوسازی را از جوانی شروع کند زمانی که به سمتی برسد دچار مشکلات اختلاس، رشوه و حقوق نجومی نمی شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha