جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مسئولان مؤسسه لوح و قلم با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: لیاقت و شایستگی رهبری عزیز، فراتر از آن است که در بیان امثال بنده بگنجد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ علوی‌گرگانی در دیدار ستاد ترویج «منشور حوزه و روحانیت» و جمعی از مسئولان و پژوهشگران مؤسسه حدیث لوح و قلم با اشاره به تألیف منشور حوزه و روحانیت و انتشار آن توسّط مؤسسه انقلاب اسلامی اظهار داشتند: این کار بسیار ارزشمند است؛ به این کار ادامه دهید و ما هم دعاگوی شما هستیم.

ایشان ابراز داشتند: شخصیت هر انسانی قائم به آثار وجودی اوست؛ از این رو تدوین منشوری که سخنان شخصیت محترم بارز رهبر عزیز ما را جمع آوری و دسته‌بندی کرده ارزش زیادی دارد و باید از این بابت از شما تشکر کنیم.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: در روز اوّلی هم که ایشان را [به رهبری] منصوب کردند، عدّه‌ای پیش ما آمدند که نظر ما را در این رابطه بگیرند، گفتم: من اصلاً در شأنیت خودم نمی‌بینم که بگویم ایشان چگونه است؛ چراکه نفس عمل، گویاتر از بیان است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: برخی ادّعای ولایت‌مداری در زبان دارند؛ ولی واقعیت آن است که من همیشه وجود شخصیتی بزرگوار رهبر را از این جهت، والاتر از آن می‌دانم که در گفتارها گفته می‌شود؛ وقتی ایشان وجود مبارک، لیاقت و شایستگی خود را در جامعه دارد نشان می‌دهد، همین کافی است و نیازی به بیان امثال بنده نیست و اگر حرفی بزنیم تنها از باب ذکر نعمت است؛ ولی واقعیت‌ها دائر مدار وجود ذاتی این بزرگوار است.

معظم له با تأکید بر اینکه تلاش و فعالیت ما باید بر این باشد که از وجود آقا الگو بگیریم، بیان داشتند: هدف این است که از عمل و گفتار ایشان الگو بگیریم، کأنّ می‌خواهیم کیفیت رهبری را، کیفیت مردم داری را و کیفیت جامعه داری را از ایشان یاد بگیریم؛ اینها هرکدام رشته‌ی خاصی است که علم خدایی می‌خواهد.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: اداره‌ یک کشور با این وسعت و تنوّع، شوخی نیست؛ هرچند شاید برخی ادعا هم بکنند؛ ولی واقعیت، غیر از ادّعاست؛ بر این اساس، بنده بهترین معرّف وجود مبارک آقا را عمل خود آقا می‌دانم؛ همانکه در روایات هم هست که «کونوا دعاة النّاس بغیر ألسنتکم» یا «بأعمالکم».

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این مطلب که حقیقتا بین گفتار و کردار ایشان توافق وجود دارد، ابراز داشتند: اینها واقعیاتی است؛ لذا در این مورد که وجود مبارک آقا چگونه هست، ما نباید در این‌باره حرف بزنیم؛ عمده این است که هدف را بدانیم چیست؛ هدف این است که از وجود ایشان و کسانی که پیروی از مکتب ایشان می‌کنند، الگو گرفته شود.

معظم له در بخش دیگری از سخنانشان نسبت به تلاش جمعی عدّه‌ای از فضلای جوان حوزه در مؤسسه‌ی حدیث لوح‌وقلم، به نکته‌ای قرآنی تنبّه دادند و گفتند: خداوند در قرآن کریم بر این نکته تأکید کرده است که همه چیز به صورت زوج آفریده شده است. در زوجیت یک معنای تولیدی و ایجادکنندگی وجود دارد که این مسأله در زندگی امروزی ما هم باید جریان داشته باشد، به این معنا که کارها وقتی متکامل خواهد بود که به ‌صورت جمعی تحقّق یابد.

این استاد برجسته حوزه با تأکید بر این که در اخلاقیات نیز همه چیز جفت قرار داده شده، خاطرنشان کردند: از همین روست که می‌گویند هرکس مستجمع صفات کمالیه و جمالیه باشد، انسانی متخلق است و ما اگر این اخلاقیات را در وجود امثال رهبر معظم انقلاب یا بزرگان دین نگاه کنیم، به ارزش وجودی آنها پی خواهیم برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha