پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز گفت: دستگیری از فقرا و ایتام خود عبادتی فراتر از عبادت های دیگر است که این امر باید در جامعه مسلمین نهادینه شود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در استان کردستان، اظهار داشت: چیزی به ایام عید نوروز نمانده است، عیدی که برای همه ملت ایران جایگاه خاصی دارد.

این عالم اهل سنت افزود: در این روزهای باقیمانده مردم مومن، مسلمان و نوع دوست ایران و به ویژه کردستان باید با کمک به تهیدستان و کم دستان، شادی این ایام را بین خود و آنان تقسیم کنند.

وی با اشاره به اینکه همه برادر دینی هستیم و جزو یک خانواده بزرگ محسوب می شویم، گفت: آن دست از مومنانی که توانایی و تمکن مالی دارند سعی کنند در این ایام خانواده های ضعیف و ایتام را فراموش نکنند، زیرا دستگیری از محرومان و ایتام از اصول و دستورات دین مبین اسلام و شخص رسول خدا(ص) است.

ماموستا خدایی ادامه داد: خوشبختانه مردم کردستان، انسانهایی نوع دوست هستند و همه ساله در چنین ایامی به هم نوعان خود که به هر دلیل از تمکن مالی برخوردار نیستند کمک و یاری رسانده اند، لذا بنده از مومنان این استان درخواست دارم که در این ایام ایتام و خانواده های مستضعف را فراموش نکنند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه برادر مسلمان نمی تواند و حق ندارد که اجازه دهد برادر دینی اش در فقر و تنگدستی باشد، گفت: همه مسلمانان از یک خانواده هستند و تفاوتی بین آنها نیست مگر در تقوا و پرهیزکاری، لذا انتظار می رود امسال نگذاریم در ایام عید نوروز خانواده ای دچار کمبود و ... باشد.

ماموستا خدایی تاکید کرد: اعمال صالح برای یک فرد مسلمان و با خدا تنها عبادت و راز و نیاز نیست، بلکه دستگیری از فقرا و ایتام خود عبادتی فراتر از عبادتهای دیگر است که این امر باید در جامعه مسلمین نهادینه شود.

وی تاکید کرد: رسول اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند: « ما آمَنَ بى مَن باتَ شَبعانَ وَجارُهُ طاوِيا، ما آمَنَ بى مَن باتَ كاسيا وَجارُهُ عاريا» به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان نياورده است آن كس كه شب پوشيده بخوابد و همسايه اش برهنه باشد، لذا این حدیث از پیامبر مکرم اسلام مبین این امر است که کسی نباید در جامعه اسلامی فقیر و تهیدست باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha