پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری گفت: ساختمان جدید این مدرسه علمیه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، مرداد ماه سال آینده افتتاح و بهره برداری کامل خواهد رسید.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از پیشرفت فیزیکی ۹۵درصدی مراحل احداث این مدرسه خبر داد.

وی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ساختمان اداری و آموزشی این مدرسه علمیه مرداد ماه سال آینده به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، افزود: در حال حاضر برخی تجهیزات داخلی این مدرسه باقی مانده که در حال تکمیل آن هستیم.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که ساختمان قبلی این مدرسه علمیه بیش از 200 سال قدمت داشت که دلیل فرسودگی امکان استفاده آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی مدیریت حوزه علیه قم ساختمان قبلی مدرسه تخریب و فضای جدیدی بنا شده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که این مدرسه یکی از مهم ترین مراکز حوزوی استان به شمار می رفته است، تصریح کرد: بسیاری از علمای شاخص استان روزی در این مدرسه درس خوانده اند.

وی با بیان این که فضای جدید مدرسه با زیربنای 2000 متر مربع و در چهار طبقه بنا شده است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل فضای جدید، این مدرسه ظرفیت پذیرش بیش از 500 طلبه را دارد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که این مدرسه دارای هفت حجره بزرگ برای طلاب شب خواب است، تصریح کرد: فضای جدید این مدرسه ظرفیت پذیرش 150 طلبه شب خواب را دارد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، سلف سرویس، سالن کنفرانس، ساختمان اداری، کتابخانه و هفت حجره با ظرفیت بالا را از جمله امکانات این مدرسه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با بهره برداری کامل این فضای جدید، شاهد رونق جدی در برنامه های حوزه باشیم.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های این مدرسه برخورداری از یک کتابخانه جامع برای طلاب و دیگر محققان و پژوهشگران حوزوی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتب تاریخی و خطی بسیاری در این مدرسه وجود دارد که در فضای کتابخانه ای جدیدی که طراحی شده ساماندهی خواهند شد.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برای ساخت فضای جدید حوزه از هیچ ارگان دولتی کمکی گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: همه هزینه های صورت گرفته برای این مدرسه از مشارکت های مردمی و کمک های خیران بوده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالی(ره) با تأکید براین که استقلال حوزه و روحانیت مهم ترین مسأله مورد تأکید علما و بزرگان دینی است، افزود: امروز نیز این موضوع مهم به طور جدی مورد توجه است.

وی با بیان این که در این چند سال که ساختمان قدیمی مدرسه به دلیل احداث بنای جدید تخریب شد حتی یک روز هم کلاس های درس طلاب تعطیل نشده است، خاطرنشان کرد: همه برنامه های آموزشی، فرهنگی، اخلاقی و پژوهشی ابلاغی از سوی مدیریت با جدیت هر چه بیشتر برگزار شد.

حجت الاسلام صالحی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ان شاء الله با بهره برداری از فضای آموزشی جدید مدرسه ضمن ارتقاء سطوح علمی، شاهد رونق و تقویت هر چه بیشتر برنامه های علمی، فرهنگی، اخلاقی و پژوهشی خواهیم بود. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha