پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبادی در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی

حوزه/امام جمعه بیرجند با تاکید بر این که تفکر لیبرالی آفت جامعه است و این آفت با هیچ‌چیزی علاج نمی‌شود، گفت: تا تفکر جامعه قارونی، فرعونی، چاپلوسی و کار چاق کردن باشد، هیچ‌چیز درست نمی‌شود حتی اگر نماز را به جماعت در مسجد بخواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی خطاب به کارکنان کمیته امداد استان، گفت: امام خمینی(ره) این وراثت کمک به محرومان و نیازمندان را به شما داده و مسئولیت شما بسیار سنگین است.

وی افزود: در دوران 8 سال دفاع مقدس سیم‌خاردار نداشتیم، اما تفکر انقلابی وجود داشت که به تفکرات مردم کمک می‌شد، اما امروز فراوانی  در جامعه زیاد وجود دارد ولی بینش درستی برای اجرای حقایق نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز از یمن تا میانمار، از عراق تا سوریه و از کشورهای آفریقایی تا آمریکای لاتین مردم از گرسنگی می‌میرند و امنیت ندارند، گفت: قارون‌ها می‌خواهند سرزمین‌ها را تصرف کرده و نفت آن را غارت کنند و در این شرایط مبارزه با معلول رنج و فقر درصحنه میدانی بسیار خسته‌کننده است، اما وقتی علاج خواهد شد که با علت فقر مبارزه شود.

حجت الاسلام عبادی گفت: تا بینش افراد جامعه تغییر پیدا نکند جامعه بشری تغییر نخواهد داشت زیرا تهاجمات فرهنگی، تبلیغی و نیات نادرست عوض نمی شود مگر اینکه ماهیت خود را تغییر دهیم و آنچه خدا فرمان داده انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استکبار دیوانه با خودپرستی و مال‌پرستی این جنایات و قحطی و بیماری‌ها را برای بشر درآورده است، افزود: اما متأسفانه بینش‌ها افراطی و انحرافی است و به زاویه انسانیت کار ندارند و پایبند جهل و هوای نفس و دارای تفکر مادی هستند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: تفکر لیبرالی آفت جامعه است و این آفت با هیچ‌چیزی علاج نمی‌شود مگر با تغییر در نگرش و جهان‌شناسی و بازگشت به تعالیم انبیای الهی و اجرای عدالت محقق و با ظهور حضرت مهدی(عج) بینش‌ها تغییر خواهد کرد به‌گونه‌ای که در روایت آمده در زمان حضرت همه صدقات می‌آورند اما کسی نخواهد بود که این صدقات را بگیرد چراکه نیازمندی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه شرک سبب بدبختی در جامعه می‌شود و بدبخت‌تر از این افراد فردی است که ثروتمندتر است، گفت: علت و سبب وجود رنج فقر در جامعه در جهان‌شناسی، انسان‌شناسی این است که مرکز و محور همه موجودات انسان است.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی در بینش انسانی و مسائل فرهنگی و جهان‌شناسی است که همه بدبختی و خوشبختی در این‌ها رقم می‌خورد، افزود: عده‌ای دنبال جهان خواران چشم و گوش بسته می‌دوند و غافل از این هستند که این ظلم و حق کشی است و اولیای خدا، ما را از دنبال‌روی نفس بر حذر داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جهان‌شناسی و انسان‌شناسی و در دیدگاه پیامبران که پیام خدا را آوردند، مرکز و محور همه موجودات انسان است و همه‌چیز باید در خدمت انسان باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: خیال نکنید جهان خواران و ثروتمندان و کسانی که دنیا را ویران می‌کنند، سعادتمند هستند، بلکه آنان از همه بدبخت‌تر هستند، تا تفکر جامعه قارونی، فرعونی، چاپلوسی و کار چاق کردن باشد، هیچ‌چیز درست نمی‌شود حتی اگر نماز را به جماعت در مسجد بخواند.

وی افزود: تمام جنایات دنیا معلول تفکرات قارونی و فرعونی است و امروز این تفکرات در جامعه بسیار بیشتر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر محور اندیشه ما بر اساس انسانیت انسان باشد شرط  نخست آن برآورده شدن نیازهای انسان است، گفت: در جنگ 8 ساله دفاع مقدس ما همه مشکلات را با توانایی مردم دنبال کردیم و افتخار آفریدیم اما بعدازاینکه صاحب‌کار و مقامی شدیم بسیاری از تفکرات دیگر کشورها را انتخاب کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بابیان اینکه انقلاب اسلامی برگ افتخاری بود که ملت ایران آفریدند، متذکر شد: متأسفانه بعد از اینکه بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته و پیشرفت کرده‌ایم در کار فقرا مانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بینش غلط مال‌پرستی و لیبرالی در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاج درد جانکاهی که بر سر مردم است و انسان‌ها را می‌کشد و گرسنه نگه می‌دارد تغییر در نگرش و بازگشت به تعالیم پیامبران است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha