پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خبری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: براساس جلساتی با مدیرکل میراث فرهنگی قزوین و متولی مدرسه شیخ الاسلام و امضای تفاهم نامه، با دفن شهید گمنام در این مدرسه موافقت شده بود که متاسفانه علی رغم توافق مکتوب، از سوی میراث فرهنگی ممانعت به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با عدم دفن شهید گمنام در مدرسه علمیه شیخ الاسلام، گفت: جلساتی در این خصوص با مدیر کل میراث فرهنگی استان، در مدیریت حوزه و مدرسه شیخ الاسلام و همچنین جلسه با متولی مدرسه برگزار شد و با امضای تفاهم نامه ای، مدیرکل میراث فرهنگی با دفن شهید گمنام موافقت کرد، اما متاسفانه از این کار ارزشمند که خواسته اصلی و مطالبه جدی طلاب و اساتید حوزه بود، جلوگیری به عمل آوردند که باید خود به اصحاب رسانه استان پاسخ شفاف دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با تاکید بر این که روحیه انقلابی گری باید ترویج یابد، افزود: مبارزه با فرهنگ غربی و  ترویج سیره شهدا باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی بود، اظهار کرد: امام راحل به عنوان یک عالم دینی برجسته بنیانگذار انقلاب بودند و پس از ایشان هم مقام معظم رهبری هدایت انقلاب را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به پذیرش حوزه های علمیه نیز اشاره کرد و گفت: پذیرش حوزه در دو مقطع بلندمدت و کوتاه مدی(سفیران هدایت) انجام می شود و علاقمندان می توانند برای ثبت نام از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha