چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ترابی

حوزه/ امام جمعه بروجرد گفت: صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای شرعی و ملی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، در دیدار با کارکنان منابع طبیعی شهرستان بروجرد با بیان اینکه هفته درختکاری فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن فرهنگ  عمومی صیانت از عرصه های طبیعی و ملی است، افزود:حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی و ملی در زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست و در این راستا باید مبلغان دینی و فعالان فرهنگی در راستای صیانت از عرصه های ملی در جامعه تلاش خود را بکار گیرند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه بهترین راهکار برای شکر نعمت منابع طبیعی و ملی، جلوگیری از تخریب محیط زیست و فرهنگ سازی برای پیشگیری از این آسیب است، خاطر نشان کرد: باید با فرهنگ سازی صیانت از عرصه های ملی و طبیعی مشکل ریزگردها و از بین رفتن مراتع را حل نماییم.

وی با اشاره به اینکه تخریب منابع طبیعی در کشور امروزه خطرناک است و تبعات بسیاری برای سلامتی انسانها دارد،گفت:حفظ و صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای شرعی و ملی است و در این زمینه نیاز است مبلغان،مردم و مسئولان در بین آحاد جامعه نسبت به صیانت از عرصه های طبیعی و جنگلی اقدام نمایند .

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در پایان گفت:امید می رود در هفته درختکاری شاهد تعمیق و گسترش فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی در بین مردم باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha