پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبادی در دیدار با دانشجویان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهادت منحصر در جبهه نظامی نیست، گفت: در هر جبهه‌ای که هدف خدا باشد و دیدگاه‌ها ارزشی باشد، عمل شخص جهاد است و ارزش کارش، ارزش شهادت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با دانشجویان برگزار کننده یادواره شهید گمنام دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص این که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست گفت: شهادت هدف نیست، بلکه  در راه هدف است. آنچه عمل شهید را ارزش می بخشد، هدف خدایی بودن و آنچه خون شهید را مطهر می‌کند در راه خدا بودنش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهادت منحصر در جبهه نظامی نیست، گفت: در هر جبهه‌ای که هدف خدا باشد و دیدگاه‌ها ارزشی باشد، عمل شخص جهاد است و ارزش کارش، ارزش شهادت است.

وی با اشاره به اینکه همه نباید یک کار را بکنند گفت: هرچه زمان اقتضا کند همان کار را باید انجام داد، زمانی جنگ اقتضا می‌کند و اقتضای امروز هم جنگ است و هم ده‌ها جبهه دیگر که یکی از آن‌ها حفظ ارزش‌های نظامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: وظیفه و حفظ ارزش‌ها را نمی‌شود به خاطر موانع ترک کرد، بلکه با یک سیستم دیگر آن را ادامه می‌دهید و امروز با همه معضلات و مشکلاتی که وجود دارد بسیاری از قضایا همراه بر اختیار است.

وی با اشاره به اینکه در رژیم طاغوتی آن دوران که سابقه‌اش حکومت انگلیس بود و بعد از آن بدتر از آن حکومت آمریکا بود که اهدافشان هم مشخص بود و تسلطشان هم یک تسلط خفقانی و ساواکی بود، گفت: در این آن دوران با شرایط سخت، دانشجو و طلبه اوضاع را تغییر دادند و مسلماً الآن خیلی آسان‌تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام حرکت ناشی از امید است و با اشاره به یادواره شهید گمنام گفت: آنچه انجام دادید بسیار ارزشمند بود و جامعه باید روی شما و امثال شما حساب باز کند.

وی تصریح کرد: دنیا به این فساد کشیده شده است و به ظلم و سلطه و مال پرسی روی آورده و همه ملت‌های ضعیف را دارد نابود می‌کند و این راهی جز یک اصلاح بنیانی ندارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی درعین‌حال که خیلی مسائل را پیش رو دارد، اما پشت سر هم کارهای بزرگی انجام داده، گفت: در منطقه قدرت‌های بزرگ جهانی را به شکست وادار می‌کند و امروز نه‌تنها در منطقه بلکه به برکت خون شهدا و اربعین حسینی حالت بین‌المللی به خود گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اربعین حسینی فقط مربوط به شیعیان نیست بیان داشت: در یک روز بیش از بیست میلیون نفر در یک شهر جمع می شوند درحالی‌که در همان روز در سایر نقاط جهان هم حرکت‌هایی صورت می‌گیرد و این به خاطر این است که بشر ظلم جهانی را بر‌نمی‌تابد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: تنها مکتبی که حرف برای گفتن دارد مکتب اهل‌بیت(ع) است و راه شما راه حساب شده‌ای است منتظر هیچ‌کس نمانید ولو یک‌تنه که خداوند نیز در قرآن می فرماید «أن تقوموا لله مثنی و فرادی».

گفتنی است در انتهای این دیدار حاضرین به پرچم گنبد و بارگاه اباعبدالله الحسین تبرک و تمسک جستند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha