جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تولید علم، مرجعیت و خودکفایی علمی مسیری است که باید پرشتاب طی کنیم، چون وابستگی علمی قطعاً وابستگی سیاسی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در جلسه با هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با تبریک میلاد آسمانی صدیقه طاهره «سلام الله علیها» و بیان ضرورت اهمیت علم، گفت: بی تردید علم و فناوری یکی از ارکان مهم پیشرفت و مدیریت نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: تولید علم، مرجعیت و خودکفایی علمی مسیری است که باید پرشتاب طی کنیم، چون وابستگی علمی قطعاً وابستگی سیاسی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: وظیفه دانشگاه ها تربیت انسان های عالم و ارزشمند و تولید منابع انسانی کارآمد در یک فرهنگ و فضای دینی است و هم اینک دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در این عرصه ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید ثروت، یکی از مهمترین مراکز تولید ثروت، دانشگاه ها هستند، چون مهمترین ثروت یک کشور منابع انسانی آن کشور است.

وی با بیان اینکه همیشه باید افق های بلند داشته باشیم، تأکید نمود: حمایت و توجه به دانشگاه، حوزه های علمیه و مراکز دانش بنیان، خود یک ارزش ذاتی و مولد برای جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علاوه بر تولید عالم باید به تولید علم نیز توجه شود، اظهار کرد: گذشته از تربیت و تعلیم عالم باید یک نگاه فراتر داشته باشیم و به خودکفایی و مرجعیت علمی برسیم و با این نگاه زیرساخت ها را آماده کنیم

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که مناطق آزاد تجاری در ایران آنچنان موفق نبوده و به اهداف مد نظر دست پیدا نکرده اند، گفت: در زمانی که همه در استان بوشهر به دنبال ایجاد منطقه آزاد تجاری بودند، ما به دنبال این بودیم که استان منطقه ویژه علم و فناوری ایران باشد و الحمدلله با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران انتخاب شد و ان شاء الله این استان در آینده نه چندان دور پایتخت علم و فناوری، تولید محصولات دانش بنیان و مرکز تجاری سازی علم و فناوری در ایران مطرح خواهد شد و نقش دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد در این هندسه بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha