سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با ابراز تأسف از اجرای برنامه مبتذل ناخونک هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به‌وسیله تعدادی از دانشجویان گفت: این حرکت ساختارشکنانه و ضد اخلاقی به‌هیچ‌وجه مناسب نظام اسلامی و شهر دارالمؤمنین کاشان نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امروز در درس خارج فقه مدرسه علمیه آیت‌الله یثربی(ره)، ضمن محکوم کردن اجرای برنامه مبتذل«ناخونک» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار داشت: هرچند متوجه هستیم که اکثریت دانشجویان در خط ولایت، اسلام، اهل نماز جماعت، جمعه و اعتکاف هستند و صلاحیت خودشان را در تمام دوران نشان دادند، ولی گاهی اشتباهاتی صورت می‌گیرد که باید توسط مدیران و اساتید دانشگاه‌ها پیشگیری شود و اجازه ندهند تکرار شود.

امام‌جمعه کاشان افزود: در شرایطی که بسیاری از جوانان کشورمان با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در خطوط مقدم جبهه کفر و استکبار در دفاع از ارزش‌های اسلام مبارزه می‌کنند و هرچند بار تعدادی از شهدای مدافع حرم در این شهر ولایتی تشییع و تدفین می‌شوند قابل‌قبول نیست که در داخل کشور خصوصاً در مراکز علمی و دانشگاه‌ها توسط عده‌ای از دانشجویان حرکات ضد ارزشی و اخلاقی انجام شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه کاشان را حامل پیام‌های مهمی دانست و گفت: پیام شهدای گمنام در این دانشگاه‌ها این است که اساتید و دانشجویان این دانشگاه‌ها باید بدانند که شهدا برای بقای اسلام جان خود را تقدیم انقلاب کردند، لذا باید مراقب ارزش‌های اسلامی باشند.

آیت‌الله نمازی، با تأکید بر احیای هرچه بیشتر امربه‌معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها گفت: حامیان امربه‌معروف و نهی از منکر باید از این دو فریضه عظیم که عامل بقای اسلام است به‌خوبی از خون شهدا ء و این ارزش‌ها پاسداری کنند.

 وی، اقدام عده‌ای از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در اجرای برنامه مبتذل ناخوندک را غیرقابل‌قبول دانست و افزود: درحالی‌که هزینه بقای انقلاب اسلامی ایران طی چهل سال گذشته هزاران شهید بوده است، نباید اجازه داده می‌شد چنین اتفاقی در این دانشگاه می‌افتاد.

امام‌جمعه کاشان با تأکید بر اینکه مسئولان باید مراقب باشند که دیگر چنین حرکات ساختارشکن در این دانشگاه تکرار نشود، گفت: توصیه اکید من به روسای اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کاشان این است که جوانان را نسبت به فلسفه انقلاب و احکام الهی توجیه و ارشاد کنند.

 وی افزود: با توجه به اینکه جوانان سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان کشورمان می‌باشند از مسئولان انتظار داریم که آن‌ها را از ورود مسائل ضد اخلاقی و دینی دورنگه دارند.

 آیت‌الله نمازی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با متخلفان این حرکت ضد اخلاقی بر اساس قانون برخورد کنند، افزود: به کلیه مسئولان توصیه می‌کنم که اجازه ندهند دیگر چنین حرکاتی در دارالمؤمنین کاشان تکرار شود که اگر تکرار شود و کاسه صبر متدینین و خانواده معظم شهدا امت حزب‌الله کاشان لبریز شود به مرحله آتش به اختیار مقام معظم رهبری تبدیل خواهد شد.

شایان‌ذکر است، هفته گذشته جشن مبتذل «ناخونک» توسط انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کاشان موجب واکنش روحانیون، خانواده معظم شهدا ء خصوصاً آیت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha