پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که رسیدگی به امور و مطالبات مردم وظیفه هر مسؤولی در کشور است، گفت: نباید به بهانه های مختلف به مردم فشار وارد کرد و این گونه مسائل موجب نارضایتی مردم از نظام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان منابع طبیعی این شهرستان بر مهار آتش سوزی جنگل ها و توسعه و ارزش جنگل و درختکاری تاکید کرد و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از نکاتی که باید به آن دقت کرد اصل حفظ قوانین و احکام دینی است زیرا تفاوت ما با سایر ملت ها یعنی تفاوت مسلمانان با غیرمسلمانان در اعتقادات دینی ما است.

وی با اشاره به این که اعتقاد ما بر این است که احکام دین ما علاوه بر این دنیا، تا ملکوت نیز استمرار دارد، افزود: حفظ اعتقاد در نظام‌ مقدس  دینی و جمهوری اسلامی بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه بهشهر در ادامه گفت: باید ببنیم نظر اسلام در خصوص موجودات زنده و منابع طبیعی چیست که در همین راستا اصل نخست این است که همه موجودات برای انسان آفریده شده اند و ما در نظام دینی حاکمی به نام خدا داریم.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که اگر انسان با فرهنگ دینی، محیطی و زیستی اش آشنا باشد و مسؤولان بدانند درخت چقدر اهمیت دارد بسیاری از مسائل حل می شود، افزود: درک برخی از مسائل برای ما بسیار اهمیت دارد و کسی که قاچاق می کند دشمن طبیعت است.

وی با بیان این که باید چشم انداز درخت کاری باید در کشور تدوین شود، افزود: باید بدانیم که سال آینده چه تعداد درخت باید در سطح کشور کاشته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ فضای سبز و طبیعت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در سیره رفتاری پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار در خصوص حفظ منابع طبیعی دیده می شود و در این خصوص  احادیث و روایاتی نیز وجود دارد.

حجت الاسلام جباری به نامگذاری هفته ای به نام هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: نامگذاری چنین روزی برای این است که جامعه ما نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی حساسیت جدی داشته باشد و حتی با کاشت یک اصله نهال علاقه خود را به منابع طبیعی نشان بدهد.

وی با تأکید براین که در حوزه حفظ و گسترش منابع طبیعی باید به گونه ای عمل کنیم که استان خالی از فضای سبز نباشد، گفت: امروز هر چه در این عرصه سرمایه گذاری کنیم به طور حتم سود آن به خودمان باز می گردد.

امام جمعه بهشهر همچنین بر ضرورت توجه به آتش سوزی ها در جنگل اشاره کرد و با بیان این که این آتش سوزی ها از جهالت و جوانی است، افزود: با گازرسانی روستاها که جزء برنامه های دولت است امنیت منابع طبیعی بیشتر می شود.

حجت الاسلام جباری با بیان این که باید بررسی کرد چرا مطالبات مردم زیاد شده است، گفت: مردم واقعاً گلایه دارند و ناراحت هستند و باید به مطالبات مردم توجه شود.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که مسؤولان باید به درون کشور توجه کنند، خاطرنشان کرد: بیشتر نابسامانی ها مربوط به سوء مدیریت ها در داخل کشور است و ربطی به خارج ندارد، کارفرمایان و مدیران به کارگران توجه کنند و حقوق کارگر را به موقع پرداخت کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که رسیدگی به امور و مطالبات مردم وظیفه هر مسؤولی در کشور است، افزود: نباید به بهانه های مختلف به مردم فشار وارد کرد و این گونه مسائل موجب نارضایتی مردم از نظام می شود.

وی با تأکید بر این که باید قدر نعمت ها را بدانیم، خاطرنشان کرد: نفس پاک از هوای پاک و هوای پاک و سالم نیز از محیط زیست است به همین دلیل باید در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست هر چه می توانیم تلاش کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که باید فرهنگ خود را در منابع طبیعی، درختکاری و آب حفظ کنیم، گفت: متأسفانه بسیاری از آلودگی های موجود در کشور عامل آن خودمان هستیم، بلکه باید با بهره گیری از فرهنگ دینی و اسلامی در حفظ محیط کوشا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha