پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه رامسر

امام جمعه رامسر، تقویت رسانه های انقلابی را بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمنان دانست و گفت: باید با قدرت در برابر جبهه رسانه ای غرب بیاستیم و نگذاریم علیه دین و ارزش های انقلابی ما تحرکی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر سه شنبه شب در نشستی با جمعی از فعالان رسانه ای با اشاره به جایگاه قلم در اسلام ، گفت: اصحاب قلم از جمله عنوان های ارزشمند از منظر قرآن است.

وی با بیان این که باید از جایگاه قلم و نویسندگی درجهت رشد و آگاهی جامعه بهره گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بعضی مواقع شاهد استفاده نادرست و غیر اصولی از این ابزار مهم فرهنگی در جامعه هستیم.

امام جمعه رامسر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که صاحبان قلم و اندیشه باید در جهت دادن آگاهی به مردم و جامعه تلاش کنند، افزود: گفتار و نوشتار صاحبان قم نباید در مسیر ناردست حرکت کند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که آگاهی بخشی و تقویت بصیرت در جامعه رسالت امروز رسانه ها است، تصریح کرد: امروز رسانه های انقلابی در برابر اختاپوس رسانه ای صهیونیست ها رسالت سنگینی بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جبهه رسانه ای غرب با امکانات گسترده تلاش می کند تا مانع موفقیت های جبهه مقاومت شود، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رسانه های انقلابی و ارزشی باید با وحدت و همبستگی در جهت تقویت این جبهه گام بردارند.

امام جمعه رامسر، تقویت رسانه های انقلابی را بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمنان دانست و تصریح کرد: باید با قدرت در برابر جبهه رسانه ای غرب بیاستیم و نگذاریم علیه دین و ارزش های انقلابی ما تحرکی انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود، صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ ها عنوان کرد و گفت: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏ شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع نداشته باشند، موجب انحراف جامعه می‏ شود.

حجت الاسلام رضایی، نقد را عملی برای سالم ‏سازی جامعه تعریف و تاکید کرد: نقاد غیر از این نباید هدفی داشته باشد، چراکه نقد سالم به صلاح کشور و ملت است.

وی با بیان این که متأسفانه گاهی اوقات در برخی رسانه ها موضوعات بی پایه و اساس مطرح می شود، افزود: اگر مردم از یک رسانه یک بار دروغ بشنوند، اعتمادشان سلب می شود، بنابراین مهم ترین وظیفه خبرنگاران صداقت است.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که در همه امور باید رضای الهی را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: نباید از قلم و رسانه ها در جهت منافع شخصی و گروهی استفاده شود.

امام جمعه رامسر با بیان این که رسانه ها باید حلقه وصل میان مردم و حکومت اسلامی باشند، بیان داشت: رسانه ها باید مشکلات و نواقص موجود را شناسایی و به مسؤولان امر انتقال دهند.

حجت الاسلام رضایی با تأکید براین که رسانه ها باید رویکرد صادقانه و عادلانه را در انتشار اخبار مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: امانت داری و صداقت دو رکن اصلی فعالیت رسانه ها باید قرار گیرد تا شاهد رشد فرهنگی جامعه باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha