پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه موقت ساری

امام جمعه موقت ساری، با تأکید براین که روحانیت از جنس مردم است و هیچ گاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبوده است، تصریح کرد: این توطئه و خدعه دشمنان اسلام و انقلاب است که می خواهند روحانیت را جدای از مردم جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، سه شنبه شب در جلسه جامعه روحانیت مرکز استان با بيان اين که بر اساس روايات، پيامبر گرامي اسلام(ص)، علما را ورثه انبياء الهي معرفي کردند، گفت: مهم ترين رسالتي که پيامبر گرامی اسلام برعهده داشتند تشکيل حکومت، امامت و رهبری امت اسلامي بود و اين رسالت عظيم را براي بعد از خود با حادثه تاريخي غدير خم استمرار بخشيد.

وی با بیان این که تجربه تاریخی ثابت کرده که هدایت و راهنمایی بشر در زمان غیبت بدون وجود یک حکومت مقتدر دینی امکان پذیر نخواهد بود، افزود: امروز مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ در دوران غیبت رسالت هدایت و رهنمایی جامعه اسلامی را عهده هستند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که یکی از مهم ترین هدف علما و فقهای دینی در طول تاریخ هدایت و راهنمایی جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: اگر هدایت های علمای دین نبود، دشمنان مسیر جامعه منحرف می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین شاخصه ها و امتیازات روحانیت شیعه در طول تاریخ استقلال آنها از حکومت ها بوده است، افزود: روحانیت شیعه همواره بر پایه حمایت های عمومی و مردمی حرکت کرده است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که روحانیت در پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی نقش محوری را ایفا کرد، بیان داشت: این قشر اثرگذار و محوری جامعه اسلامی هیچ گاه در پی سهم خواهی از این انقلاب نبوده و در همه صحنه ها و عرصه های مهم پشتیبان حقیقی انقلاب و نظام دینی بوده است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که روحانیت دفاع و پشتیبانی از انقلاب و آرمان های نظام را وظیفه خود می داند، خاطرنشان کرد: امروز هجمه های ناروایی به سمت روحانیت سرازیر است اما این قشر اثرگذار جامعه دینی هیچ گاه از مسیر دفاع از انقلاب و نظام عقب نشینی نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود شبکه تبليغي روحانيت را پوياترين و برترين رسانه فرهنگی در جامعه معرفی کرد و گفت: روحانیت باید از این ظرفیت و پتانسیل بالا در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی و همچنین تقویت دستاوردهای ارزشمند انقلاب بهره گیرد.

حجت الاسلام قاسمی همچنین به نقش مبلغان حوزه دين در پيشگيري و مقابله با آسيب هاي اجتماعي پرداخت و خاطر نشان کرد: با توجه به اهميت و ضرورت نقش مبلغان ديني در تربيت اجتماعي اين امر بايد در جهت کاهش آسيب های جامعه پر رنگ شود.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که روحانیت به عنوان مشاوران دينی و فردی افراد، هميشه مورد اعتماد مردم جامعه بوده اند، تصریح کرد: باید از پتانسیل بالا که دیگر اقشار جامعه از آن برخوردار نیستند در جهت تقویت ارزش های دینی و همچنین مقابله با هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که امروز آسيب های اجتماعي فراواني اقشار مختلف جامعه را فراخور حال آنها تهديد مي کند، خاطرنشان کرد: نهاد روحانيت در کشور ما داراي بنيانی قدرتمند و نفوذ يافته در دل های مردم است که بايد اين نهاد در جهت کاهش تهديدات اجتماعي نقش پررنگ تري داشته باشد.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که روحانیت از جنس مردم است و هیچ گاه از متن جامعه جدا نبوده است، تصریح کرد: این توطئه و خدعه دشمنان اسلام و انقلاب است که می خواهند روحانیت را جدای از مردم جلوه دهند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که درب بیوت علما و بزرگان دینی همواره به روی مردم باز بوده است، افزود: این سنت ارزشمند امروز نیز وجود دارد و مردم از هر قشری وقتی به مشکلی روبرو می شوند به علما پناه می برند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha