چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
گروه اسلامی در کانادا اقدام به خریداری یک کلیسا و تبدیل آن به مسجد می کند

حوزه/یکی از بنیادهای اسلامی در انتاریوی کانادا، کلیسایی را متعلق به مسیحیان پرسبیتری خریداری کرده و قصد دارند آن را به مسجدی برای مسلمانان و محلی برای برگزاری اجتماعات مردمی تبدیل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از بزرگترین و رو به رشدترین بنیادهای اسلامی درکانادا اقدام به خریداری یک کلیسای متعلق به جامعه مسیحیان ترینیتی پرسبیتری در انتاریو کرده و قصد دارند این ساختمان را به مسجد تبدیل کنند.

صفوان چادوری، مدیر این جماعت اسلامی گفت: ما مسلمانان عبادتگاه مان را مسجد نام گذاشته ایم درحالی که مسیحیان آن را کلیسا می نامند و هر دو یک نقش را در دین ایفاء می کنند. ما قصد نداریم نمای بیرونی را تغییر دهیم و قرار است ساختمان به همان شکل قبلی باقی خواهد ماند.

وی افزود: ما همچنین قصد داریم یکی از بخش های کلیسا را به همان صورت قبلی باقی بگذاریم و جماعت سابق کلیسا اگر دلشان بخواهد می توانند برای برپایی مراسم مذهبی خودشان به اینجا مراجعه کنند. همچنین شورای محلی پیشتر از این مکان برای برگزاری جلسات شهرداری با حضور مردم شهر استفاده می کرده که ما قصد تغییر آن را نیز نداریم. ما به مردم و شهر متعهد هستیم و آن ها می توانند هر گاه که خواستند از فضای مسجد استفاده کنند.

به گفته وی جماعت اسلامی می خواهد درهای مسجد به روی تمامی مردم برای عبادت همیشه گشوده باشد. چادوری گفت: این ساختمان 180 هزار مترمربع می باشد و در یک محوطه تقریبا 14 هکتاری واقع شده است و برای همه جا دارد. اگر دیگران هم بتوانند از آن بهره مند شوند، مفهوم آموزه های دینی درباره استفاده های مسجد نیز همین می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha