جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پارلمان مصر مجازات حمل مواد منفجره در حملات تروریستی را تا حد اعدام رساند

حوزه/پارلمان مصر در جلسه روز گذشته، قانونی به تصویب رساند که بر اساس آن مجازات مالکیت، حمل و در اختیار داشتن مواد منفجره مورد استفاده در حملات تروریستی را افزایش داده و تا اعدام بالا برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از xinhuanet، پارلمان مصر روز گذشته در جلسه نمایندگان، مجازات مالکیت، حمل و در اختیار داشتن مواد منفجره ای که برای استفاده در حملات تروریستی به کار روند بالا برده و این مجازات را تا حد اعدام شدن ارتقاء داد.

طبق پیش نویس قانون افرادی که ترکیبات مورد استفاده برای ساخت مواد منفجره را در اختیار داشته باشند و کسانی که از جنایات ذکر شده مطلع بوده و شریک جرم خاموش مجرمان باشند، به حبس ابد محکوم خواهند شد که در مصر به معنای گذراندن 25 سال در زندان خواهد بود.

پارلمان همچنین گفت: تحت این قانون، ساختمان ها و املاک مورد استفاده برای چنین جنایاتی نیز در صورتی که تحت مالکیت مجرمین باشند مصادره خواهند شد.

این قانون در حالی به تصویب می رسد که کمپین ضدتروریستی جدیدی در مصر آغاز شده است. کشور مصر اخیرا در معرض هولناک ترین حملات تروریستی قرار داشته است. به گفته مقامات در این کمپین که از 9 فوریه 2018 آغاز به کار کرده تا کنون حداقل 105 تروریست کشته شده و نزدیک به 500 بسته انفجاری شناسایی و خنثی شده اند. 1 هزار و 400 مخفی گاه و انبار اسلحه تروریست ها شناسایی و مصادره شده اند.

تروریست ها در مصر به هدف قرار دادن و کشتن نظامیان و سربازان اکتفا نکرده و در یک حمله هولناک به مسجدی در صحرای سینا در نوامبر گذشته حداقل 310 نمازگزار مسلمان را کشته و 120 تن دیگر را  مجروح کردند . این حمله یکی از مرگبارترین و خونین ترین حملات در تاریخ مدرن مصر نامیده شد.

شاخه داعش در صحرای سینا مسئولیت بیشتر حملات رخ داده در مصر در چند سال گذشته را به عهده داشته است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha