شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شهرستان اردکان

حوزه / عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه ارتجاع یکی از خطرات و آفت‌های انقلاب است گفت: مصداق بارز ارتجاع این است که ما به مستضعفان و نیازمندان اهمیت ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، عضو شورای حوزه علمیه یزد در نشستی با رئیس و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد مقدس به فرمان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: خدمت در این عرصه از جمله توفیقات الهی است که نصیب شما شده و باید سپاسگزار خداوند متعال باشید.

امام جمعه شهرستان اردکان با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به بیان گوشه‌ای از سیره اهل بیت و ائمه معصومین در زمینه انفاق و کمک به نیازمندان پرداخت و اظهار داشت: گذشتن از دنیا و مادیات نزد خداوند ارزش فراوانی دارد و ما هم اگر بتوانیم در زندگی خود از پول و مادیات بگذریم از نظر جایگاه انسانی و معنوی ارتقا پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش دادن به امور دنیوی موجب زمین گیر شدن روح انسان می‌شود گفت: تربیت انسان برای گذشتن از دنیا و رفع گرفتاری دیگران از جمله اهداف انفاق در دین اسلام است.

حجت الاسلام شاکر در ادامه از خدمات کمیته امداد در رسیدگی به محرومان تشکر و قدردانی کرد و افزود: ارتجاع یکی از خطرات و آفت‌های انقلاب است و مصداق بارز ارتجاع این است که ما به مستضعفان و نیازمندان اهمیت ندهیم و وجود روحیه اشرافی گری در جامعه و بویژه در بین مسئولین موجب ایجاد و گسترش فاصله طبقاتی می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: کمک به دیگران نوعی یاری دادن به دین است و هر کسی در هر مسئولیتی قرار دارد می‌تواند با انجام صحیح کار خود بهشت برین را برای خود داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و رسیدگی فرهنگی به نیازمندان اظهار داشت: ما خانواده‌های نیازمندی را می‌بینیم که از نظر فرهنگی در سطح پایینی قرار دارند که حتی با پرداخت پول هم مشکل آن‌ها حل نمی‌شود و این آفت بزرگی است و ما باید از نظر فرهنگی به آن‌ها رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha