چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عکس

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت:خطری که از طرف غربی ها خانواده های ما را تهدید می کند، سبک زندگی غربی و الگو برداری از غرب است و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام محمد حسینی کوهستانی در گردهمایی بانوان مبلغ و مربیان قرانی«رهروان فاطمی» با تبریک هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و نیز میلاد حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: مکتب اسلام از نظر منابع در بین همه مکتب های آسمانی و زمینی و ادیان الهی و بشری و پاسخگویی به نیاز های بشری پیشتاز است.
وی افزود:حدیثی از امام موسی کاظم(ع)با موضوع علوم مورد نیاز انسان ها در هر زمانی می فرماید: « وَجَدتُ عِلمَ الناس فی اَربعٍ، وَالثّانیةُ أن تَعرِفَ ما صَنَعَ بکَ، وَالرّابعَةُ أن تَعرفَ ما یخرُجُکَ مِن دینِکَ، اَوّلُها أن تَعرِفَ رَبَّکَ وَالثّالثَةُ أن تَعـرِفَ ما أرادَ مِـنکَ» که انسان را به «خداشناسی»، «وظیفه شناسی»، «انسان شناسی» و « آسیب شناسی» دعوت می کند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: خداشناسی باعث می شود که زن به عنصر وجودی خود به عنوان انسان بیندیشد و بتواند به عنوان عارفه و سالکه در مسیر حق گام بردارد.


حجت الاسلام حسینی کوهستانی، برداشت نادرست و تفسیر به رأی برخی افراد در مورد مقام زن به عنوان «طفیلی مرد» و یا « آفرینش زن فقط برای مرد» را مردود دانست و گفت: در قرآن کریم اگر از ازدواج به عنوان رسیدن به آرامش نام می برد این آرامش برای دو طرف است و اینکه برخی از آن تفسیر به «آرامش زن برای مرد» می دانند؛ غلط است.


وی علم «انسان شناسی» در حدیث امام کاظم (ع) را مرتبط با دو بعد  جسمی و روحی دانست و عنوان کرد: در انسانیت جنسیت مذکر و مؤنث مطرح نیست بلکه روح الهی در زن و مرد یک جور است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی ادامه داد: سومین علم مفید برای انسان از نظر امام کاظم(ع)،«وظیفه شناسی» است که اگر هر کس بر اساس دستورات الهی و بر اساس تفاوت ها در خلقت زن و مرد به وظیفه خود عمل کند قطعا به زندگی سعادتمندانه می رسد.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی تأکید کرد: وظیفه شناسی از جانب همه افراد جامعه اعم از زن و مرد و شناخت وظایف در خانواده قطعا از معضلات و آسیب های اجتماعی می کاهد.
وی با قرائت روایتی از حضرت زهرا(س) که می فرمایند« برای زن بهتر است که نه او مردی را ببیند و نه مردی او را ببیند» گفت: بر اساس عرف جامعه و ضرورت اشکالی ندارد ولی زن نباید بدون دلیل و ضرورت در معرض انظار مردان نامحرم قرار گیرد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در خصوص«آفت شناسی» یا « آسیب شناسی» به عنوان وظیفه چهارم بر اساس فرمایش امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: همانگونه که بدن دچار امراض جسمی می شود و تخصص های بسیاری در زمینه پزشکی برای پیشگیری و درمان امراض مختلف وجود دارد؛ از نظر روحی هم آسیب پذیر هستیم.


حجت الاسلام حسینی کوهستانی، اضافه کرد: در رابطه با مسائل ارزشی ببینیم چه چیزهایی ما را از ارزشهای خودمان دور می کند و چه چیزهایی زندگی های ما را متزلزل می کند.


وی، تصریح کرد: روح ما و حتی عبادات ما هم آفت پذیر است که به طور مثال ریاکاری در عبادات باعث ابطال آن عبادت می شود و حسد جسم و روح انسان را خراب می کند.


سخنران این گردهمایی، به بانوان توصیه کرد: باید بدانیم چه چیزهایی زندگی ما را متزلزل می کند زیرا در عصری قرار داریم که برای تزلزل مسائل ارزشی و خانوادگی هر وسیله و ابزاری وجود دارد.


حجت الاسلام حسینی کوهستانی، جایگاه تقدس خانواده  در اسلام را مهم توصیف کرد و گفت: ملاک تقویت مودّت و رحمت در خانواده است و مادران باید بیشترین وقت خود را صرف مدیریت خانواده، تربیت فرزندان و افزایش عشق و مودّت برای حفظ بنیان خانواده نمایند.


وی بانوان را به گفتگوی بین نسلی فراخواند و تصریح کرد: نسل امروز ارتباط کلامی کمتری با نسل دیروز دارد که گفتگوی بین نسلی خیلی از ارزش های اصیل را به نسل بعد منتقل می کند و این حلقه وصل باید ایجاد شود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، امنیت اجتماعی را یک بحث اساسی و سرچشمه آن را « خانواده» دانست و گفت: در سوره مبارکه تحریم می خوانیم: «قل اهلیکم قال الله تعالی: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ» یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید! خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگها هستند، نگاهدارید.


حجت الاسلام حسینی کوهستانی یکی از مصادیق ضد امنیت اجتماعی  را مسأله اعتیاد عنوان کرد و افزود: در عصر ما خانواده خیلی مطرح است و منابع معتبر و زیادی در خصوص مسائل زنان  از جمله کتاب شهید مطهری «نظام حقوق زن در اسلام» و «حجاب» وجود دارد.


وی اضافه کرد: در آیه 21 سوره مبارکه  نساء از ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان «میثاق غلیظ» نام برده است که آیت الله جوادی آملی در یکی از کتب خود در موضوع خانواده به آن پرداخته اند و متأسفانه در سطح جامعه کمتر در مورد این کلمه صریح قرآن مطلبی دیده می شود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: از نظر « نظامی»، « سیاسی» و « اقتصادی» خطری از جانب غربی ها ملت ما را تهدید نمی کند زیرا ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی و در چند سال اخیر در دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) ثابت کرده ایم که از نظر نظامی و دفع خطر نظامی دشمن، موفق بوده ایم.


حجت الاسلام حسینی کوهستانی افزود: از نظر خطر اقتصادی هم ملت ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تحریم اقتصادی بوده است که باز توانسته در زمینه تولید ملی و عبور از این تحریم موفق شود و از نظر سیاسی هم  همیشه با وجود نعمت ولی فقیه و تبعیت از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.


وی تصریح کرد: خطری که از طرف غربی ها خانواده های ما را تهدید می کند، سبک زندگی غربی و الگو برداری از غرب است و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدار داده اند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد توصیه کرد: هر موضوعی را با نگاه علمی مطرح کنیم،  زیرا هر الگویی را که تا کنون براساس فرهنگ اسلامی ایرانی به دنیا عرضه کرده ایم مورد استقبال قرار گرفته است.


برپایه این گزارش، در بخش پایانی گردهمایی روهروان فاطمی یکی از مداحان اهل بیت(علیهم السلام) در رثای حضرت زهرا(س) مرثیه سرایی کرد و از 18 برگزیده مسابقه کتابخوانی «علی الگوی بشریت» ویژه معتکفین سال 96 که به همت امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی برگزار شده بود با اهدای جوایزی و لوح یادبود تجلیل شد و به همه شرکت کنندگان در این گردهمایی کتاب «راهنمای خانواده» نوشته امیرملک محمودی اهدا شد.


انتهای پیام / 313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha