سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سال تحصیلی جدید ۲۱ مدرسه علمیه استان پذیرش خواهند داشت، ظرفیت پذیرش این مدارس علمیه را حدود ۳۵۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدارس علمیه مرکز استان با اشاره به آغاز ثبت نام ورودی حوزه های علمیه از دوازدهم اسفند ماه، گفت: امسال حوزه علمیه استان در دو دوره کوتاه مدت و بلند مدت پذیرش خواهد داشت.

وی با بیان این که پذیرش در حوزه های علمیه در مقاطع تحصیلی به سه گروه تقسیم می شوند، افزود: علاقه مندان به شرکت در آزمون ورودی حوزه قبل از هر اقدامی باید دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنند و ابهامات احتمالی خود را در این خصوص رفع کنند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که کسانی که حافظ کل و یا یک ششم از قرآن و نهج الابلاغه هستند در آزمون امسال از امتیازهای تشویقی مناسبی برخوردار خواهند بود، خاطرنشان کرد: این افراد باید در زمان اعلام شده مدارک لازم را برای بهره مندی از این امتیاز در نظر گرفته ارائه دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آزمون ورودی امسال نیز همانند سال های گذشته به جز مدیریت بابل در دوره حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: این آزمون ساعت نه روز جمعه هفتم اردیبهشت 97 در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر و حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که داوطلبانی که در آزمون ورودی حوزه های علمیه قبول شدند برای آغاز تحصیل در مدارس علمیه باید دوره هایی را طی کنند، گفت: مصاحبه گزینشی، دوره میثاق طلبگی و همچنین دوره اختیار و تثبیت از جمله این مراحل است که باید هر فردی با موفقیت بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه مدیران و اساتید مدارس تلاش کنند تا با تبلیغ میدانی و چهره به چهره ظرفیت های حوزه را به جامعه بیشتر معرفی کنند، خاطرنشان کرد: نشست های مشترک با مدیران مدارس استعدادهای درخشان و تیزهوشان و همچنین ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان مستعد می تواند در بسترسازی برای ورود این افراد به حوزه علمیه کمک کند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از فعالیت 23 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 طلبه از پایه اول تا دهم در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که در سال تحصیلی جدید 21 مدرسه علمیه استان پذیرش خواهند داشت، ظرفیت پذیرش این مدارس علمیه حدود 350 نفر اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود با این که تلاش کردیم تا از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت مدارس علمیه استان بهره گیریم، افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد یک تحول و رشد چشمگیری در بخش های مختلف مدارس علمیه استان بودیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که البته مدارس علمیه استان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارند، تصریح کرد: اما همه تلاش مجموعه مدیریت استان و همچنین مدیران مدارس علمیه تقویت شاخص های علمی، پژوهشی و تهذیبی است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این استان در دیرباز مرکز پرورش طلاب و روحانیان بوده است، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه مازندران در طول تاریخ شخصیت های بزرگی را در خود پرورش داده و به جهان اسلام معرفی کرده است.

وی با بیان این که خوشبختانه سیاست های جدید حوزه علمیه تقویت مدیریت های استانی است، افزود: این اقدام در خور شایسته و قابل تقدیر زمینه رشد کیفی و کمی مدارس علمیه شهرستان ها را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که در گذشته بسیاری از طلاب علاقه مند و مستعد به دلیل نبود امکانات به قم هجرت می کردند، بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات ارزشمندی که در سال های اخیر در فضای حوزه شاهد بودیم با یک رشد بسیار خوبی را در روند فعالیت های مدارس علمیه روبرو هستیم. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha