پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که اجرای امربه معروف و نهی از منکر تنها بر عهده روحانیون نیست، بلکه عموم مردم باید در اجرای آن تلاش کنند، تصریح کرد: در جامعه‌ای که این فریضه همواره احیا شود، آسیب اجتماعی معنایی ندارد و مردم دین‌دار و مسلمان در سایه اسلام زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در مراسم عبارروبی بقعه امام زاده سلطان سید محمد، گفت: امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یک سیاست راهبردی عمومی باید در جامعه شناسانده شود، چراکه این فریضه مهم مصداق بارز قانون مداری و منطبق با موازین کرامت انسانی و راه نجات انسان است.

وی با بیان این که اجرای امربه معروف و نهی از منکر تنها بر عهده روحانیون و ائمه جمعه و جماعات نیست، بلکه عموم مردم باید در اجرای آن تلاش کنند، تصریح کرد: در جامعه‌ای که این فریضه همواره احیا می‌شود آسیب اجتماعی معنایی ندارد و مردم دین‌دار و مسلمان در سایه اسلام زندگی می‌کنند.

مدبرحوزه علمیه قزوین اظهار کرد: همه حرکت‌های اساسی در اسلام منبعث از امر به معروف و نهی از منکر  است و خداوند متعال خود نخستین آمر به معروف است، چراکه هم جامعه انسانی اولیه و هم جامعه کنونی بشر را امر به معروف و نهی از منکر کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: گام نهادن در مسیر  عمل و احیا امر به معروف و نهی از منکر راهی برای شناخت حق از باطل و مقابله با اغواگری های شیطان است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره آیه 110 سوره مبارکه آل عمران و فرموده خداوند متعال که امت اسلام را به خاطر ایمان به خدا و بر پاداشتن امر به معروف و نهی از منکر بهترین امت ها خوانده است اظهار کرد : ویژگی مهم این امت وصف آمریت آنان به معروفات است و اگر از این وصف خارج شوند دیگر بهترین امت نخواهند بود، بنابراین باید در حفظ این صفت فاضله در جامعه اسلامی بکوشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که اگر در دنیای امروز شاهد وقوع بدترین جنایات همچون قتل ،آدم کشی، کودک کشی و افزایش منازعات هستیم، در نتیجه عدم احساس مسئولیت انسان ها در قبال یکدیگر و جامعه انسان است، خاطرنشان کرد: بی توجهی به این امر و عدم توجه به اصلاح جامعه تشدید کننده شرایط خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha