شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی در دیدار با دانشجویان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولیت مقدس تبلیغ و نصیحت از نوع کار پیغمبران است، گفت: بذر تبلیغات روحانیت در اصلاح زندانیان مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات فعال در اداره کل زندان‌های خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: افراد در شرایط عادی از هر حیث آزاد هستند به‌گونه‌ای که هم نفس آن‌ها وسوسه و هم فکر آن‌ها از هر طرف درگیر زرق‌وبرق‌های دنیا است، در مجموع انسان به ظاهر مخاطب ولی افکارش در جاهای دیگر مشغول است.

وی افزود: در زندان به دلیل تلخی سلب آزادی افراد ارتباطی با انواع کارها و شغل‌ها ندارند و ذهن افراد درگیر این‌گونه مسائل نیست، لذا مخاطبان خوبی هستند که صحبت در آن‌ها تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:  باید فکر و عمل افراد در زندان‌ها بازسازی تا در شرایط مناسب به جامعه بازگردد تا بتواند به زندگی آبرومندانه خود ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اینکه باید به زندانیان امید دهیم تا فکر خود را بازسازی کنند، اضافه کرد: باید به آن‌ها بیاموزیم تا دوست را از دشمن تشخیص داده و برای برگشت به جامعه خود را آماده کنند، افزود: در زندان‌های گذشته مجرمان اصلی آزاد بوده و کسانی که به زندان می‌رفتند گاهی افراد سیاسی بودند که برخی از آن‌ها زیر شکنجه‌ها شهید می‌شدند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان گاهی اوقات از خود غافل شده و دچار لغزش می‌شود که درصد قابل‌توجهی از لغزش‌ها ریشه در ساختار تربیت خانواده‌ها، آموزشگاه‌ها و مدیریت‌ها است.

امام‌جمعه بیرجند گفت: بذر تبلیغاتی که روحانیت در راستای آن تلاش می‌کنند در یک زمین شیار شده و آماده قرار دارد که خود در زمینه تغییر و اصلاح افراد مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: مسؤولیت مقدس تبلیغ و نصیحت از نوع کار پیغمبران است، انسان دارای فطرت، عقل و دین است ولی نفس و شیطان نیز انسان را وسوسه می‌کند که باید جلوی آن ایستاد و مقابله کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha