پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز

حوزه/رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روحانیت به‌عنوان افسران جنگ نرم نظام همیشه در کنار مردم هستند،گفت: اینکه سازمان زندان‌های خراسان‌جنوبی در بین نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تنها نهادی است که برای اقامه نماز شهید داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد سنجری، صبح امروز در دیدار روحانیون و ائمه جماعات فعال در اداره کل زندان‌های خراسان‌جنوبی با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی و اصفهان پایه‌گذار کانون‌های فرهنگی در سطح کشور هستند.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی تنها استانی است که 12 کانون فرهنگی در آن فعال است، افزود: در بین خانواده زندانیان حدود 800 خانواده وجود دارد که حافظ سه صفحه تا کل قرآن کریم هستند که به ازای هر جزء قرآن 24 روز مرخصی به زندانی داده می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های خراسان‌جنوبی گفت: اساتید قرآنی در بخش آموزش مشغول به فعالیت و اداره زندان‌های خراسان‌جنوبی طی ده سال گذشته در بحث اقامه نماز جزو دستگاه‌های برتر بوده و طی دو سال گذشته نیز در بین زندان‌های کل کشور رتبه اول را کسب کرده است.

سنجری با بیان اینکه روحانیت به‌عنوان افسران جنگ نرم نظام و همیشه در کنار مردم هستند، افزود: روحانیت خراسان‌جنوبی جهت اقامه نماز روزانه 100 کیلومتر طی طریق می‌کنند و گاهی بهتر از مسئولین غم را از چهره بسیاری از زندانیان برمی‌دارند.

وی بیان داشت: سازمان زندان‌های خراسان‌جنوبی در بین نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تنها نهادی است که برای اقامه نماز شهید داده است.

حجت‌الاسلام سنجری افزود: حوزه فعالیت روحانیت در اداره کل زندان‌های استان بسیار گسترده است و فعالیت این حوزه به‌اندازه چندین نهاد فرهنگی و اجتماعی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha