سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران: گفت: مردم باید به درستی حقوق شرعی و قانونی خویش را دفاع و مطالبه کنند، زیرا روحیه مطالبه گری مردم، جلوی فساد را در جامعه می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در اختتامیه جشنواره «دل سو» نامه ای به پدر و مادرم که با همکاری حوزه علمیه خواهران استان و اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد بیان کرد: جشنواره فرهنگی هنری "دل سو" با هدف تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های مرتبط با آن و با تمرکز بر فرهنگ سازی و مهارت افزایی و با بهره گیری از تولید محتوا و مجموعه فعالیت ها ی هنری در مازندران در 6 رشته کاریکاتور، عکاسی، نقاشی، دل نوشته، مقاله و نامه ای به پدر و مادرم برگزار گردید که رشته نامه ای به پدر و مادرم با همکاری آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

وی افزود: جشنواره «نامه ای به پدر و مادرم» با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد که در این رشته بیش از 23 هزار نامه از دانش آموزان مازندران به دبیرخانه جشنواره رسید که متن بسیاری از این نامه ها بسیار زیبا و تاثیر برانگیز بوده که لایه های پنهانی جامعه و مطالبات فرزندان ما را آشکار نموده و هشدار و پیام رسا برای جامعه است؛ لذا باید مسئولین و خانواده ها در تصمیم گیری های خود نسبت به آسیب های اجتماعی و غیره دقیق تر و حساس تر عمل نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: آموزش و پرورش، در بین تمام وزارتخانه های کشور، مهمترین بخش و سازمان است؛ زیرا تربیت نیروی انسانی و تامین منابع انسانی را بر عهده دارد.

وی گفت: هزینه کردن در بخش آموزش و پرورش، یک خرج برای کشور نیست؛ بلکه سرمایه گذاری است که سود آن چند برابر به خود نظام بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری اظهار کرد: کشور مقتدر و توسعه یافته، کشوری نیست که سرمایه زیادی داشته باشد، برخی کشورها هستند که منابع بسیاری دارند؛ اما وابسته به دیگران می باشند، بلکه کشوری مقتدر، متحد و قدرتمند است که مردم و مسئولین آن در کنار هم منسجم و مستحکم به دنبال یک هدف و رسالت در حرکت هستند ، که وظیفه تربیت نیروهایی با این خصوصیات با آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور، وزرا، تمام مسئولین، شهدا  و... محصول همین آموزش و پرورش و این مملکت هستند، لذا باید در بحث بودجه و برنامه های بلند مدت این سازمان را حمایت کرده و در راس امور قرار داده و آنها را در تصمیم سازیها و تصمیم گیرها دخالت دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه بیان کرد: یکی از کارهای بسیار مهم که می تواند انسجام اجتماعی، نظام سیاسی و حاکمیتی یک جامعه را حفظ کند، این است که از ورود هر نوع فساد در دستگاههای سیاسی جلوگیری کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از راه های پیشگیری از ورود فساد به بدنه نظام این است که با ادبیات سیاسی  دنیا (نظارت همگانی) و ادبیات اسلامی آن (امر به معروف و نهی از منکر) مردم را آشنا نموده تا بتوانند به درستی از حقوق شرعی و قانونی خویش دفاع و مطالبه کنند؛ زیرا روحیه مطالبه گری در مردم، جلوی فساد را در جامعه می گیرد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha