پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلم طالبی معاون تهذیب مدرسه ریگان

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: اگر نگاهی به دغدغه‎های مقام معظم رهبری بیاندازیم متوجه خواهیم شد که امروزه یکی از دغدغه‎های مهم ایشان، فضای مجازی است. دشمن این فضا را خوب شناخته است و از آن بهره زیادی می‎برد.

حجت الاسلام مسلم طالبی، معاون تهذیب مدرسه علمیه علی بن ابی طالب (ع) شهرستان ریگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان گفت: شهرستان ریگان در شرق استان کرمان و نزدیکی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که در آن شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی میکنند و از این لحاظ دارای حساسیتهای خاصی است.

وی افزود: یکی از بحثهای مهم در مناطقی مانند ریگان بحث اتحاد شیعه و سنی است که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی این مهم تقویت شده و باعث کم شدن تنشهای مذهبی میان اهالی شهرستان ریگان شده است.

حجت الاسلام طالبی به برنامه دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: دشمن بیکار ننشسته و وهابیت تبلیغات زیادی میکند. از طرفی هم بعضی دوستان شیعه در امر اتحاد دچار افراط شدهاند و تا جایی پیش رفتهاند که در برخی مناطق شاهد فراموشی اعتقادات شیعه در میان مردم هستیم که این کار خود خدمت به وهابیت است.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون و حتی مردم عادی بایستی در عین حفظ وحدت، در تقویت تشیع و تبلیغ از اسلام ناب محمدی کوشا باشند و در این راه کوتاهی نباید بشود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه علی بن ابی طالب (ع) ریگان ادامه داد: یکی از عرصههای مفید تبلیغی استفاده از فضای مجازی و  رسانهای است که  این مورد جدی گرفته نشده است.

وی افزود: اگر نگاهی به دغدغههای مقام معظم رهبری بیاندازیم متوجه خواهیم شد که امروزه یکی از دغدغههای مهم ایشان، فضای مجازی است. دشمن این فضا را خوب شناخته است و از آن بهره زیادی میبرد. نمونه آن اغتشاشات اخیر است که دشمن آشوبها را از طریق فضای مجازی شکل داد و هدایت کرد، اما متاسفانه ما هنوز بیدار نشدهایم و از فضای مجازی بری امر تبلیغ خود آنطور که لازم است بهره نمیبریم.

حجت الاسلام طالبی به فعالیت خود در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به اتفاق چند تن از دوستان طلبه حدود دو سال پیش برای رفع شبهات وهابیت، گروهی را در فضای مجازی تشکیل دادیم که بازخورد خوبی داشته است، البته تنها به این مورد اکتفا نکردهایم و از امسال سعی بر تولید کلیپهایی کوتاه در پاسخ به شبهات داشتهایم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه علی بن ابی طالب (ع) ریگان به سطح کیفی کلیپهای ساخته شده اشاره کرد و بیان داشت: البته این کلیپها را با کمترین امکانات میسازیم. درست است که کیفیت کار اگر بالا باشد بهتر است، اما حال که امکانات وجود ندارد باید در حد توان خود تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: این کلیپها را در شبکههای مجازی محلی پخش میکنیم که از این مورد هم بازخورد خوبی دیدهایم. به عنوان مثال زمانی که افرادی کلیپها را میبینند با ما ارتباط برقرار میکنند و شبهات دیگر خود را نیز برطرف میسازند.

وی در پایان حمایت مسئولین را در این مورد مهم خواند و افزود: اگر مسئولین میخواهند جریانی در فضای رسانهای و مجازی رخ دهد، بایستی از مبلغینی که وارد این عرصه شدهاند حمایتهای مادی و معنوی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • NARGES banoo IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    2 0
    سلام علیکم... به آقای مسلم طالبیفرد به به آفرین اصلا فعالیت شما در فضای مجازی کولاک کرده احسنت باریکلا ...تشویق بفرمایید...
  • NARGES banoo IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    2 0
    سلام...عالی بود عالی ...اصل مهم درست استفاده کردن از فضای مجازی است مبلغ دین خود باشیم ...:)