پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه، کشور بر لزوم مقابله با حرکات شبهه زای دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیتالله مرتضی مقتدایی امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار کلام اسلامی که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی شبهات  در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: خدماتی که در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در حوزه انجام شده، یک دریا خدمت است؛ کسانی که در این موسسه تلاش می کنند مشمول عنایات خداوند هستند.
وی افزود: شبهات نقش زیادی در منحرف کردن اذهان دارد؛ شبهات اعتقادی و کلامی می تواند بسیاری از  ذهن جوانان را از اسلام و تشیع منحرف کنند و یا به سمت سکولاریسم ببرد؛ پاسخ به این شبهات باید با قدرت و علمیت تمام انجام شود تا از پس این پاسخ ها قوت دینی آنها افزایش یابد.

آیتالله مقتدایی بیان کرد: رهبر انقلاب روی این مساله تاکید فراوان داشتند که این کار باید در حوزه انجام شود؛ ایشان می فرمودند،‌باید حرکات دشمن را پیش بینی کنید و در این مسیر کار کنید.
رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران گفت: پاسخ به این شبهات و مطرح کردن این شبهات و پاسخ دادن به این شبهات در مقایسه با کارهای دیگر اهمیت بیشتری دارد زیرا آثار و ثواب آن بیشتر است؛ اگر به روایات مراجعه کنیم در می یابیم که چه پاداش عظیمی برای افرادی که دیگران را از انحراف نجات می دهند بیان شده است.
وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند، فضای مجازی، قتلگاه جوانان است و جوانان را ترور عقیدتی می کند؛ باید به داد جوانان رسید و شبهات آنها را پاسخ داد که این کار بهترین اقدام و عمل است و فعالان در این عرصه بیشترین پاداش را از درگاه الهی دریافت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و جایگاه زن در اسلام اظهارکرد: تجلیل علمی پیامبر اکرم(ص) از حضرت زهرا(س) به شکلی بودکه وقتی که حضرت زهرا(س) به محضر پیامبر وارد می شدند، پدر، سرتاپا در مقابل ایشان می ایستادند و دستهای مبارک دختر خویش را می بوسیدند و جای خود را به حضرت می دادند و کنار می رفتند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) تعبیرات بسیار شگرف و عمیقی را در خصوص حضرت زهرا(س) بیان کردند که این تعابیر عجیب بیانگر جایگاه ایشان است؛ پیامبر ایشان را سید زنان اهل بهشت معرفی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha