پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه ۲۶۱ هکتار از اراضی موقوفه استان یزد سنددار شده‌اند گفت: طرح آرامش بهاری در ۶۰امامزاده و بقعه مبارکه استان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به زمان برگزاری طرح آرامش بهاری در استان یزد گفت: این طرح از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه در 60 امامزاده و بقعه مبارکه استان یزد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و خدمات‌رسانی دو رکن اصلی طرح آرامش بهاری هستند اظهار کرد: این طرح با هدف، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج معارف و سبک زندگی اسلامی و همچنین خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد برپایی خیمه‌های معرفت و بهره‌مندی از حضور 90 روحانی اعزامی از حوزه علمیه‌ قم و همچنین ۵۰ روحانی مبلغ بومی در قالب طرح آرامش بهاری از برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده تأکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه ویژه به فرهنگ وقف شده که بخشی از این رخداد به خاطر فعالیت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی آن‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فعالیت‌های اداره کل اوقاف استان یزد، گفت: ۶۴ موقوفه جدید در سال جاری ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های یزد، تفت و اردکان رتبه‌های اول تا سوم را در تعداد موقوفات به خود اختصاص داده‌اند و عمده نیات واقفین مربوط به توسعه امامزادگان، فعالیت‌های فرهنگی، ترویج فرهنگ قرآنی، ازدواج جوانان، جهیزیه، مسکن نیازمندان، درمان افراد بی‌بضاعت و ... بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته توسط رسانه‌ها، امسال شش وقف جدید در حوزه قرآنی در استان یزد به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: استان یزد از نظر تعداد موقوفات در رتبه پنجم و از نظر تعداد رقبات در رتبه دهم کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده با بیان اینکه ۶۸ درصد رقبات موقوفات یزد مربوط به حوزه کشاورزی است، تصریح کرد: ۲۶۱ هکتار از اراضی موقوفه استان یزد سنددار شده‌اند و در مجموع برای ۲۵ درصد اراضی موقوفه یزد، سند مالکیت اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ادا نشدن حق موقوفات توسط مستأجران وقف از جمله مشکلات این حوزه است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با دانشگاه علوم پزشکی مبلغ ۲۱۴ میلیارد ریال و همچنین با نیروی انتظامی مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال توافق شده و به زودی حقوق موقوفات وصول می‌شود.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده در پایان گفت: تا پایان امسال ۹۰ هزار برگ از اسناد موقوفات در سامانه ثبت خواهد شد و دیگر هیچ کار دستی در سیستم اوقاف انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha